Mat

Detta med mat tycker jag är så jobbigt. Egentligen tycker jag om att laga mat och barnen äter för de mesta allt jag lagar. Vissa saker som varje barn inte är så förtjusta i så klart, men vi brukar lösa de med annat.

Men att komma på varje dag vad man ska göra är så svårt. Skulle barnen få välja hade vi haft pannkakor och köttbullar varje dag och ev revbenspjäll. Lite enformigt.

Någon som har tips på varierande men enkel mat?
Vill inte att de ska ta för lång tid att höra då jag hellre lägger min tid på barnen.


Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Kyckling med sån där färdig sweet and sour-sås (eller vad det heter), det är riktigt gott. Fast sånt kanske inte barnen gillar? Ostcrepes med en röra av keso, creme fraiche, salt, vitpeppar och riven ost. Det tar ju en liten stund att först steka pannkakor och sedan ha det i ugnen, men å andra sidan sköter det sig själv när det väl är i ugnen. Här äts det fiskgratäng för glatta livet när vi har det, så det är nog mina barns favorit. Blodpudding, fiskgryta, pyttipanna..

2013-08-15 @ 10:46:37
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: Anonym

Potatisgratäng med sallad.
Fisk med frasigt täcke med vitlöksbröd.
Lasagne med sallad.
Spaghetti & köttfärssås med sallad.

Dom rätterna ovan är både varierade, nyttiga och goda :) Kötträtter, fiskrätter och vegetariska rätter. ^^ Enkla är dom att göra också. Det är bara att googla på recepten så kommer det fram många. Fast salladen gör man som man själv vill såklart. Ha en bra dag!

2013-08-17 @ 13:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0