Bakslag

Idag blev de bakslag här hemma. Testa gränser, och ja de är normalt jag vet. Vid middag/ kvällsmat fungerade inte öronen alls och allt gjordes tvärtemot.

De blev tidig sänggång som konsekvens vilket E inte alls tyckte om. Efter lite gap och skrik och lite pratande gick han och la sig.
Vi bestämde ( jag bestämde och han accepterade ) att om han lägger sig tyst och snällt ikväll så testar vi imorgon att han är uppe längre. Och blir de bråk och skrik får han lägga sig tidigt resten av veckan.
Han la sig utan bråk så imorgon testar vi igen.

Jag har väntat på detta. För allt som blir annorlunda oavsett bra eller dåligt så klarar han inte omställningarna.
Nu har dagis börjat och han älskar att komma dit. Ser fram emot de varje dag.

Men nu har han även slutat sova middag, vilket han egentligen inte har gjort på hela sommaren fast vi halv tvingat honom att vila i sängen. Nu ligger han och jag och ser på en film efter dagis. Perfekt då han kommer ner i varv och jag får vila.
Och han är super trött på eftermiddagen men vägrar sova på dagen. Därav att de blir bråk och tjaffs. Men men. Hoppas att de går över snart.

Nu ska jag stänga ner och gå och lägga mig. Trött tröttare tröttast har jag vart dessa dagar.


Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Eftermiddagarna är hemska här hemma också. Och mitt i allt detta ska man försöka laga mat, vilket innebär att man inte kan höka över ungarna. Det är fan inte alltid det lättaste.

2013-08-08 @ 16:53:05
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0