Veckan

Denna veckan har gått skapligt bra med Elias. Visst händer de små saker osv, men vilket barn gör inte de?
Den veckan jag blev opererad började han pilla sönder tapeten i trappan ner i källaren, och de kliar i hans fingrar när han ser att de är en flik, så de har blivit lite mer för varje gång han blir arg på mig.
Så vi kommer att göra om där, sätta vävtapet och MÅLA istället för att tapetsera nytt ( tapeten är inte i så gott skick från början. )

Igår kväll blev Elias sur på mig efter att jag sa till honom att jag sett att han dragit mer i tapeten. Och då gjorde han uppror genom att gå in i tvättstugan och hälla vatten i tvättmedelsförpackningen.
Han vet mycket väl att han inte får vara i tvättstugan, men han gör saker han vet att han inte får om jag blir arg på honom.

Så, nu får vi låsa även den dörren ( sätta hasp upp till ) Så tröttsamt att behöva ha alla dörrar låsta. Bökigt att alltid låsa upp så fort man ska göra något i källaren.
Men jag vill inte ha allt förstört och sönder pillat så har inget val.

Idag kommer älsklingen hem tidigt. så han hämtar E på dagis. Då åker jag och Leya till Svenljunga och handlar. Har inte hunnit med de i veckan eftersom jag prioriterade att städa efter 2 veckor =)


Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Det där med låsta dörrar känns igen. Skitstörande om man låser på ett ställe och sedan har nyckeln på ett annat ställe för att man är tvungen att lägga den någonstans där ungarna inte når och sen när man ska gå in i den låsta dörren har man såklart glömt att det är låst så att man måste gå hela den långa vägen för att hämta nyckeln och.. ja, you get the point ;-)

2012-09-07 @ 20:10:08
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0