Vår Lördag

Allt tar sån tid hemma innan vi ska iväg. Men så blir de med killarna som inte lyssnar. Och jag som vägrar lämna köket i ett kaos med fett stänk efter frukosten på och runt spisen. Något av de värsta jag vet. Känner inte alls för att komma hem till kaos när man varit borta på dagen.
Och alla smulor och sand på golvet. Vidrigt att trampa i. Så dammsugaren fick sig en sväng med.

Målet idag är att köpa en frysbox. Så man kan köpa på sig lite mat så man slipper åka iväg och handla så ofta ( mjölk osv kan jag ju likaväl handla i vår affär, men de blir lite för dyr att handla allt där )

Frysen inköpt och de blev en korv för barnen innan vi åkte från harald nyborg. Sen en tur till coop och handla blöjor ( 20% på panpers blöjor där )
Och medans jag handlade satt dem andra i bilen. Härligt att handla ensam utan en massa tjatande eller gnällande.

Väl hemma fick barnen vila en stund. Och sen åt dem mat. Men dem hade bråttom ut eftersom pappa var ute och klippte gräs. Stackars Liam var livrädd när pappa kom mot honom med gräsklipparen så han gömde sig hos mig. Jag rensade ogräs och planterade murgrönan i rabatten. ( dör den i vinter gör de inte så mycket, men har tömt blomlådorna)

Väl inne igen var kl 18.30 och de var dags för kvällsmat och sova för barnen.

Jag och älsklingen plockade fram lördags gott bestående av kräftor och räkor. Till de hade vi aioli, majonäs och avokado.
Mättande och gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0