Tisdag

Idag åkte jag och Leya till kyrkans barntimma ( babycafe). Trist bara att de inte kom något folk. De var vi och Ida med 2 barn.
Hoppas att de kommer att komma fler, för de är ju inte kul att komma dit själv.

Leya var jätte trött när vi kom hem och somnade innan maten var slut.

När pojkarna var hämtade stannade vi ute och jag fick hjälp med att rensa i rabatten vid garage uppfarten. Liam var duktig på att riva ur skottkärran :-)
Elias drog upp massor med ogräs ( längesedan vi grejade ute )
Efter en stund kom en kompis till Elias och dem började leka. Jag och Liam gick och tömde skottkärran och sen kom regnet. Så de var bara att packa in allt och sen gå in och dra av alla blöta och smutsiga kläder.

Efter en stund frågade Ida om vi ville komma och fika. Och de ville vi såklart. Jag slängde i mig lite mat innan bara så jag inte skulle falla för frestelsen, som är så lätt hänt om man börjar bli hungrig.
Barnen fikade och lekte. Men klockan gick fort och vi skulle ju hem och göra mat med ( förberedde efte kyrkis )

Pojkarna orkade inte äta upp för dem var så trötta. Ingen vila efter dagis.
Så jag gick och gjorde Liam iordning och la honom innan jag fixade tillbaka teven till Elias som faktiskt skött sig bra idag. Bara tjaffs på morgonen ( ingen av oss har bra morgonhumör )
Förklarade för honom varför han inte fick ha skn teve och att om han fortsätter så tar jag bort dn igen.
Han la sig utan några protester. Kl 19 sov alla barnen och bag fick lite tid för mig själv. Men jag blev rastlös, så jag började städa. Så mellanvåningen är nu städad förutom golven. Men ville ju inte väcka barnen.

Fick en känsla att jag skulle gå ner och kika till Elias. Och min kännsla var rätt. Han hade gått och lagt sig i soffan och satt på teven och sov där.
De är inte första gången han gjort detta :-) men han gick och la sig när jag sa till honom.

Nu ska jag lägga mig och sova gott. Imorgon är de möte på dagis om Elias så Liam får komma en stund och leka också. Leya lämnar vi till farmor en stund.

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0