Söndag

Idag efter frukost påbörjade jag bakning. Elias fyller ju snart år och jag tycker de är roligare att ha hembakat på fikabordet.
Vad tycker ni? Hembakat eller köpe kalor?

Elias har ju förstått att jag bakar för hans kalas. Och idag sa han till mig att han ville ha rosa tårta. Ok sa jag, kan ju färga grädden rosa. Inga problem.
Då sa han, ja mamma. För om jag inte får en rosa tårta så vill jag inte fylla år.
Goinngen.
Han önskar sig även en rosa blomma av Pelle. ( han var den enda som köpte gul blomma förra året som han önskade sig då ) han blev jätte ledsen för att ingen hade köpt en blomma innan.

Efter att ha bakat drömmar och skurna chokladkakor gav jag upp bakandet.
Då slappade vi i soffan en stund tills de var dags att påbörja middagen. Ost/ skink snitzel med baconsås. Mumms.

Bosse åkte och jobbade efter att barnen lagt sig för natten. Så nu sitter jag här, borde lägga mig, ska åka till svärfar och Soli imorgon med barnen.
Dagis är stängt för utvecklingsdag så vi passar på att åka på utflyktsdag.

Har denna vecka ganska fullplanerad ( något varje dag under de timmar pojkarna är på dagis )
Men men. Ska till tandläkaren och frisören. Har inte klippt mig på över 1 år så denär nog dags nu

Ha en bra söndags kväll alla

Leya fick testa gåstolen idag för första gången


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0