Planering

Alltså jag måste ta tag i allt som sker här hemma. Jag måste hitta kraften och energin,.
 
De är mycket som har gått emot mig den senaste tiden, och allt tillsammans har tyngt ner mig. De är inte bara E. Men E är expert på att känna av när jag inte mår riktigt bra, och då blir allt uppförstorat.
 
En sak är hemmet. Jag avskyr när de ligger massa saker på bänkarna i köket, jag hatar att gå utan inneskor pga smuts och grus på golven. Så äckligt att trampa i.
Jag får ångest när jag inte orkar att hålla de rent och fint.
 
Som B sa så är de bättre att vi hjälps åt, att jag ska prioritera mellanvåningen där vi vistas mest och att vi sedan hjälps åt på de andra ställena.
Just nu måste den lilla energi jag har gå till E och mig själv för att de ska kunna bli bra hemma ( L & L är så lätta så de är inte så mycket energi som går åt till dem ), de flyter på bara.
Får se hur de kommer gå, men ska försöka iaf tills de känns stabilt hemma igen,
 
De ska bli skönt att gå till psykologen igen och prata, BVC har skickat remiss igen så jag väntar bara på en tid. Hoppas att denna psykologen kan prata med Elias också, och hoppas hon kan nå fram till honom för de gör inte vi.
 
Dagis kunde inte gå med på att barnen började senare och slutade senare pga för lite personal. Dem klarar inte Elias efter kl 13 pga att en personal alltid går hem då. Anledningen till att jag ville ha ändrade tider var för att jag varje dag för väcka Liam, han får aldrig sova klart.
Så vi minskade tiden per dag på Liam 8-12 istället, då får han äta lunch och sen hem och sova istället. Och då får han gå en extra dag alltså 4 dagar i veckan.
Så vi testar detta och så får vi se hur de kommer gå. Elias får ju också minskad tid de dagar Liam går 8-12. För jag kan ju inte åka ner 12 och hämta en och åka och hämta en kl 13.
Så om detta kommer funka kommer jag nog att låta Elias gå bara 15 tim igen. Känns sjukt att betala max taxan för barnomsorg när han bara får gå 7 timmar över de 15 gratis timmarna per vecka.
 
Ska bli intressant och se om bvc och special pedagogen kan komma fram till något. För bvc vill att E ska få ännu fler timmar på dagis, men enl dagis finns inte resurserna för de. ( Undra hur de kommer bli den dagen jag börjar jobba )
Ska bli spännande att se hur de kommer bli, Elias trivs ju jätte bra på dagis så de är juinte så att jag lämnar honom där mot hans vilja.
För mig är de viktigast att E mår bra, vilket han inte gör idag, och inte jag heller. Hade vi mått bra allihop hade vi inte haft dessa problem.
 
Nu blev de ett långt inlägg, men jag mår bättre av att skriva av mig och inte hålla allt innom mig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Som du säger, hur blir det den dagen du börjar jobba? Hade de tänkt att du skulle anpassa jobbet efter dagis?

2012-09-23 @ 19:51:25
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0