Padda

Alltså jag förstår inte varför Elias ska gilla äckliga saker. Jag har svårt för att hålla mig lugn när de är sker jag jag inte gillar, men ändå lyckas Elias hålla sig lugn..
 
Som imorse. Vi gick ut källarvägen när vi skulle till dagis, Elias går upp för trappan medans jag låste dörren. När jag skulle gå upp för trappan hoppar en äcklig groda/ padda mot mig och jag hoppade åt sidan ( tur mage och rygg inte värker längre ).
Elias skrattade åt mig och sa:
- mamma vad gör du?
Jag var tvungen att hämta andan innan jag svarade
- De var en groda som hoppade mot mig och jag blev rädd.
- Men mamma, grodor är inte farliga.
- Nä de är dem inte men jag gillar dem inte, och särskillt inte när dem hoppar mot mig.
- Mamma, dem kanske är äckliga, men inte farliga. Men söta är dem mamma.
 
Usch jag trodde verkligen mitt hjärta skulle stanna. Tror aldrig jag kommer lära mig tycka om såna djur. Och småkryp är äckliga.
Men kanske måste jag lära mig, vi har rätt ofta grodor/ paddor i källartrappan. Men om jag kan så håller jag mig borta från dem.
 
Vill ni se den på bild?
Adda mig på instagram
anna3troll

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Fasar för dagen då det kommer en stoooor spindel när jag är själv med barnen. Då vet jag fan inte vad jag tar mig till. Man vill ju inte ge barnen men för livet heller genom att bete sig som man egentligen vill göra.

2012-09-05 @ 21:28:14
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

sv: va brukar du/ni köra för metod med elias? har ni nått "straff" eller va man ska kalla de för? typ som sitta på en stol x antal min eller något sånt
Kram

2012-09-06 @ 11:58:51
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0