Min helg

I Fredags åkte jag och alla barnen upp till Ljungskile. Åkte till Thomas först, barnen fick leka och fika. Vi grattade Emil på hans 12 års dag ( han fyllde på söndagen )
Sen bar de av ut till Anders och Annika, barnen lekte ännu mer och även där blev de fika innan pappa Bosse kom. För han skulle hämta pojkarna och ha dem hemma över helgen.
 
När dem hade åkt fixade vi middag till oss ( B och barnen skulle äta ute ). Blev god tacos och ett glas vin. Lite tjötande innan de blev tidig läggdags ( var rätt trötta )
 
Lördagen hade vi planerat, först ut till torp, målet var att jag skulle hitta mig lite byxor. Men nope, så fruktansvärt mode de är just nu. Usch, kläderna sitter ju som jag vet inte vad.
Jaja, hoppas modet vänder fort så att man kan köpa kläder sen.
Hittade lite mjukisbyxor till Elias, de är de enda han vill ha på sig om han får välja själv. Köpte även vantar till barnen, och en mössa till Liam. Hittade ingen i Elias storlek så jag får leta vidare.
 
Direkt efter torp var de dags att åka till Lana´s 1 års kalas. Lana är en helt underbart söt liten tjej som är så lik sin mamma.
Mycket god fika och träffa många som de var längesedan man såg. Kändes lite konstigt att "komma tillbaka" till Jonnas pappas hus. För de var ju de huset som jag "bodde" i när jag var liten. Min dagmamma ( jonnas farmor ) hade ju de huset innan. Minns inte när jag var där senast, men de var nog 10-12 år sedan. Men de var sig likt och lukten i badrummet var fortfarande densamma som jag minns den. Nostalgi, hihi.
 
Efter kalaset åkte vi och handlade jag och Leya. Hade ju lovat att jag skulle fixa middagen på kvällen.
Kom hem före A & A men jag hann bara att lägga Leya innan dem kom. Hihi
 
Efter maten blev de ännu en kväll med tjötande osv.
 
Söndagen tog vi de lugnt på förmddagen, fick även träffat Björn en stund. Sen åkte vi ut till torp igen för att köpa en ståbräda till Liam. Och träffa Nathalie, Patrik och lilla Julia.
Blev att gå i lite affärer och sen äta lunch/ middag innan vi skulle styra bilen hemmåt.
 
Har hunnit att samla energi denna helgen, de var ju de som var meningen med att jag skulle åka iväg. Och jag lyckades att inte tänka så mycket på vad som skedde hemma.
Dock mår inte min mage så bra just nu. Mycket "skräp" har de blivit. Kolhydrater till max. Men de var de värt ändå. Nu blir de strikt ett bra tag frammåt för att få ordning på magen igen.
 
Idag är de SOL. De var inte igår den visade sig här. Så promenix till dagis är inbokat idag. Yeyyy äntligen kan man ut och gå. Saknat de.
 
Summan av helgen har vart bra. De är bra att få sakna sina barn ibland. Man får mer energi när man väl träffar dem sen.
Annars är vi ju tillsammans 7 dagar i veckan och man hinner inte sakna.
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack för att ni kom och för presenterna! Alltid kul att ha nära och kära samlade :)
"farmors" hus är nostalgi även för mig som har bott där i många år hihi finns många många barndomsminnen där :)
Ja, blev alldelses förmycke kolhydrater för mig oxå i helgen, ursch mådde så dåligt på lördagkväll hihi men bara ännu en gång bevis på att man mår så mycke bättre utan dom! Hoppas du samlat massa energi och att du får en bra vecka! Kram

2012-09-24 @ 13:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0