Måndag

Måndag idag och jag vaknade relativt pigg. En dusch piggade upp mig lite till och jag var på bra humör och likaså barnen. Underbart
 
När pojkarna var lämnade på dagis åkte jag och Leya till Ullared för att handla på G-kås. Massa saker fanns på min lista och som vanligt hamnade de lite till i vagnen. Men inget onödigt, endast saker vi behöver och som var slut hemma.
De är 6veckor sedan jag var där. Så listan var ganska lång =)
Pojkarna fick lite långärmade tröjor och Leya bodysar. Strumpor till alla barnen, Leya har inga som passar henne.
Sen blev de tossor, vantar och mössa till Leya ( enheltligt )
Resten var bara vardagliga saker som tvättmedel, sköljmedel, diskmaskinsmedel, osv osv.
 
Hämtade hem pojkarna på vägen hem så vi slapp åka 30 min senare igen. Så dem fick sova hemma istället för på dagis.
 
Elias var på riktigt "skithumör" när han kom hem. Och gjorde ALLT som han inte får göra. Så ja, jag tappade tålamodet helt.
Jag orkar inte ha sådana här utbrott här hemma hela tiden. Men men, vi tar en dag i taget. Men idag blev han av med sin TV nere hos sig. För han kunde inte sköta de idag och bara bråkade. Så han får tillbaka den när han kan visa att han lyssnar på de jag säger till honom. Men han är ju inte dum, han har ju lärt sig sätta i sladden i väggen när jag har dragit ur den. Och han har lärt sig att sätta igång teven framme på knapparna om jag tar bort fjaääkontrollen,
Så nu har jag fått dra ur sladden ur antennförstärkaren ute på altanen.

Jag blir snart galen på riktigt. Jag har aldrig träffat ett barn som beter sig så här, så ja jag har svårt för att hantera de. Jag försöker lära mig, men de är baskenemej inte lätt. Han går mig på nerverna. Jag älskar honom lika mycket som dem andra. Men Liam lyssnar ju iaf, och han är 2½ år yngre. De är sån skilldnad på pojkarna så de går inte att beskriva med ord. ( och då menar jag när Elias var i samma ålder som Liam är nu, de är som natt och dag )
 
Jag kan inte släppa ut Elias här hemma. Han går iväg utan att säga till mig. Jag kan inte ha han inne bara för då gör han allt han inte får göra inne. ( river tapeter, röjer i tvättstugan om jag glömmer låsa dörren, skriker så fort han inte får som han vill så Liam och Leya vaknar, slänger sig på golvet och totalvägrar lyssna )
Jag kan inte vara ute hela eftermiddagen så han kan vara ute. För maten lagar inte sig själv, Leya äter inte själv, Leya och Liam kan inte bytra sina blöjor själva. Osv osv.
Jag får inte dagarna att gå ihop ensam på veckorna, Tyvärr. Jag kan inte dela på mig och vara på 3 ställen samtidigt. Eller 4 då jag måste göra hushållsarbete med.
 
Jaja, nu till något possitivare.
Jag har klarat mig bra med kolhydraterna idag. Lite sötsug, men de är första dagen efter op som jag har tvingat mig att vara hård. De är ju oftast de 3 första dagarna efter "syndandet" som är de jobbigaste. Så de gäller ju att hålla sig sysselsatt ( vilket INTE är svårt här hemma )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0