Härligt

Åhh har haft en underbar dag idag med barnen.

Elias frågade mig i morse om han fick äta frukost nere hos sig och titta på tv samtidigt.
Och de fick han, för då undviker vi en konflikt vid frukosten uppe med Liam.

Sen iväg till dagis och Elias höll Liam i handen inne på dagis och Liam följde glatt med.
Så skönt att de fungerar på dagis.

Jag och Leya åkte till Hanna och kusinen Alfons som jag skrev i de förra inlägget.

Körde Hanna till Mjöbäck för att handla, eftersom hon inte hade någon bil idag.
( jag skulle också passat på och handla, men jag tog inte med mig skötväskan och där i låg plånboken. )
Tillbaka till Hanna och åt lite lunch och prata och sen var de dags att åka och hämta pojkarna.
Till affären igen och handla och sen hem.

Leya var så trött efter att ha vart vaken nästan hela fm (5min powernap på mig) så hon fick gå och lägga sig.
Jag och pojkarna plockade ur frysskåpet och la i den nya frysboxen ( ska frosta av skåpet)
Sen stannade pojkarna nere och satt och tittade på tv och lekte i en hel timme. Jag blev lite chockad eftersom dem brukar ryka ihop efter 5 min tillsammans. Men skönt att de gick bra.

Elias gick sen över till Viktor och Wilma och lekte och sen kom alla på fika. Mysigt. Elias är väldigt glad att Viktor och Wilma ska börja på "hans" dagis.
Sen var de dags att börja med middagen. Hade tänkt göra köttgryta på nötkött, men de var lite sent att börja med de och hinna äta de idag. ( gjorde klart grytan så den fick koka under tiden vi åt annat så är de bara att värma imorgon ) Så de blev pasta med en baconsås. Min "pasta" bestod av stekt zuccini i smör.

Efter maten plockade vi undan och startade diskmaskinen (Elias startade, en viktig del av dagen )
Liam gjordes iordning och la sig för natten, så trött var han så han somnade direkt.
Leya vaknade 17.30 ( la sig 13.20 ) Så hon fick mat och sen satt hon med nöjt när jag och Elias gjorde lite pyssel. Pysslet idag bestod av att bygga ihop en träbil
Och de var pyssligt ska jag säga. Hade bara en bild på hur den såg ut, utan beskrivning. Och vi satte ihop fel delar först så vi fick plocka isär och börja om 2 gånger innan vi fick in tekniken. Men kul hade vi =)

Älskar dessa dagar så allt fungerar.

Sen gick Elias och la sig och Leya gjordes iordning och fick mat igen innan hon la sig 19.45
Och jag fick mig en välbehövlig dusch

Nu har jag suttit och tittat på julbord, ska ringa och boka imorgon. Längtar efter en kväll och natt barnfri, bara vara vi vuxna. Inte bara mamma och pappa.
Sist vi var barnfria så var 16 december 2011 när vi var på julbord med BVJ. Jag var då gravid med Leya. Vi var så trötta, Bosse hade jobbat hela dagen och jag var gravid trött. Vi satt och gäspade ikapp ochåkte hem kl 22 och var hemma runt 23 och stensomnade båda två. Haha

Vi kommer då sova på hotellet, ( om de finns platser kvar ). Så julbord och sen bara kunna gå upp till hotellrumet. Och sen frukostbuffé ( de bästa jag vet )
Sist vi sov på hotell var Mars 2010. När vi var i Tyskland. Då jag var gravid med Liam ( v10)

Nä dags att sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0