Dagen

Morgonen gick inte bra idag. De brukar den ju göra men icke. Mycket diskussioner, som jag nu i efterhand hade kunnat struntat i. Men de är inte alltid lätt att se de just i situationen.

På väg ut till bilen ramlar Liam ner för trappan ute. Men de gick bra, bara ledsen en liten stund.

Hemma tog jag och Leya de lugnt, tvätta lite och började damma lite lätt. Men de blev dammsugning med.

Jag och Leya tog en promenad ner till dagis, Leya i bärselen eftersom jag skulle få med mig Liams vagn hem också.
Träffade Tilde som ville komma hem till oss, men hon hade en lektion kvar.

Så jag och barnen promenerade hem för att byta till syskonvagnen ( Leya är inte så lätt i bärselen längre ) gick till affären och handlade och sen var de precis lagom och hämta Tilde på skolan.

Promenerade hem och barnen stannade ute och lekte lite medans jag försökte få ihop en pannkaks smet.

Medans smeten drog till sig så skulle jag ner snabbt i tvättstugan och alla barnen följde med ner. Sen gick barnen upp före mig och Liam "lilla otursfågeln" ramlade ner efter att ha gått upp ett par trappsteg och slog i bakhuvudet. Denna gången var han ledsen länge och ville bara vara uppe hos mig. Så jag hade Liam på höften medans jag stekte pannkakor samtidigt som jag pratade med specialpedagogen i telefon. Japp de var många sakner på samma gång. Elias och Tilde lekte bra under tiden.
Liam som i några veckor har klättrat i och ur matstolen själv ramlade ur den idag. Suck! 3 fall denna dagen och huvudet är de som tagit mest stryk. Men han har tagit de bra.

Efter maten satt barnen och ritade och Liam fick också testa på detta. Men han tyckte att de var bättre och äta kritor och stoppa dem i näsan. Men Tilde var snäll och visade honom hur man skulle göra och de uppskattades av honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0