Bakverkstaden

Idag efter frukost startade jag bakverkstad i köket

Först påbörjades de att göra glass, de mamman ( jag ) hade missat var att glassmaskinens botten skulle vara i frysen 14-15 tim innan man kunde påbörja glassmakeriet.
Jaja, hitta ett annat recept utan glassmaskin.
 
Sen gjordes de maränger, rosa skulle de vara sa Elias så de var ju bara att lyda honom.
 
Och sen var de dags att baka bröd.
Allt var LCHF, ändrade bara recepten till sötin istället för socker. Marängerna blev goda, men har en bismak av isande kyla. Svårt att beskriva om man inte har smakat själv.
 
Har kommit in i bakglädjen igen, vilket känns bra. De ger mig energi för tillfället.
Nu behöver jag bara hjälp att äta upp de. Fikasugen? Hör av er =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0