Nappar

Nu är de dags för Liam att sluta med napparna. Elias var 18 mån när han slutade, Liam är nu 22 månader ( snart ). De senaste dagarna har han bitit sönder napparna så jag har fått kassta dem.
Han har ett par stycken kvar som kommer användast endast i nödfall.

Ikväll var första försöket. Han pekade på byrån som vanligt och ville ha sina nappar, jag sa till honom att han inte fick dem för han biter sönder dem.
Han blev ledsen ett par minuter när jag gick ner, men sen somnade han.

Hoppas de kommer gå lika bra att sluta för honom som de gjorde för Elias.

Med Elias vande vi ju av med napparna när jag var gravid med Liam. Så han var ju utan napp när Liam föddes och hade inga problem med att Liam hade napp.

Nu har ju inte Leya napp så de blir nog inga svårigheter nu med Liam heller.

Jag tror på att de är lättare att vänja av med napp innan 2 års ålder.
Ju senare ju svårare då barnen har mycket starkare viljor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0