Helgen

Helgen har gått i ett. Men på ett lugnt sätt.
 
På Fredag kväll kom min bror Anders och Annika med husvagnen. Ställde upp den och sen satt vi och pratade en stund innan de var dags att lägga sig.
 
På Lördagen var jag effektiv på morgonen. Kokade äppel/ päron puré till Leya och hon gillade den tillsammans med turkisk yoghurt.
Och diskade undan från fredags kvällen =)
Sen när dem andra kom in så åt vi frukost. Liam vaknade redan vid 7 så vid 10 var han helt slut och bara gnällde och ville inte vara med oss längre. Så han gick och la sig samtidigt som Leya
Jag, Annika och Elias tog en promenad. Hmm, fick för oss att gå ut i skogen, och fy vad blöt jag blev om fötterna. Hmm
 
Efter promenerandet åkte jag, Anders, Annika och Leya till Gekås. Men de var sån kö in när vi kom så vi åt lunch först och sen in på Net on net.
Sen var de inga köer in. Men massor av folk. Usch
Men hittade lite som behövdes och lite tomtar och glitter. Sånt som är mysigt lite längre fram. Hittade ävet några julklappar åt Elias.
Dem små kan jag köpa till närsomhelst, men Elias är ju ofta med mig så jag får ju passa på.
 
Vi var inte hemma förräns 17.45. Och Bosse hade fixat mat till pojkarna, så när jag gjorde mat åt oss vuxna fick barnen sitt lördagsmys och la sig när vi skulle äta.
Och efter maten blev de spel. Ullaredsspelet. Som vi skrattade. Kl blev 23 innan vi hade kört 2 omgångar. Men kul hade vi =)
Söndag morgon var Elias uppe tidigt, ingenting gick hans väg under förmiddagen. Humöret var kasst och han lyssnade ingenting. Men efter ett par vändor till rummet så lugnade han sig lite.

Maten var god, kalops. De var evigheter sen jag gjorde de, men så lätt egentligen. De sköter sig självt på spisen en bra stund =)
Och på en söndag tycker jag man har efterrätt och de blev chokladpudding med grädde. Mumms =)

Jag hade nästan glömt bort gympan, men helgen har gått i ett så inte så konstigt. Men vi hann dit iaf. Liam fick följa med denna gång så pappa kunde maskera i Leya´s rum.
Men han är lite för liten för att vara med upptäckte jag. Jag gick mer gympa av att springa efter han än vad alla andra fick tror jag. Haha.
Hemma, kvällsmat och säng för barn...
Sen somnade jag i soffan till en film... Hmmm trött, japp...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0