1 år

Idag är de 1år sedan du försvann ur våra liv. Ett helt år har gått.

Någon tycker att jag ska ta första kontakten. Varför då? De är inte jag som har förlorat min dotter och 3 barnbarn. De är inte jag som anklagat någon. Du har inte ens sett ditt senaste barnbarn.
De ordet "grattis" jag fick när hon föddes var ingenting värt i mina ögon. De gjorde mig bara arg.

Jag klarar mig bra utan dig. Jag har min familj, och mina bröder.

De sveket för ett år sedan gör fortfarande ont, men jag kommer att komma över de. Såsmåningom. De svåra är för barnen ( Elias är den enda som kommer ihåg )
Förra julen frågade han vad han fick i julklapp av mormor. Jag kunde inte ljuga, fick ju säga att han inte fick någonting. Och han blev ledsen.

Idag, har han förstått att han inte kommer ha kontakt med henne. Men ändå pratar han fortfarande om henne och vill till henne. Men de kommer inte hända.

Nä, dags att gå vidare. Sluta älta och bara glömma. Ingen som mår bra av att grubbla över gammal skit.


Kommentarer
Postat av: Therese

<3

2012-10-26 @ 10:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0