Tiden

På ett sätt gillar jag denna årstiden, att de blir mörkt tidigt. Då finns de anledning till att tända ljus tidigt på eftermiddagen redan.
En bra sak till är att man ibland kan lura barnen att klockan är lite mer än vad den faktist är ( tills dem lär sig klockan )

Som idag när de bara blev tjat vid matbordet. Kl var 18 och jag bara kännde att jag inte klarade mer diskussioner och istället för att bli irriterad eller arg så sa jag att de var läggdags och att han kunde gå ner och göra sig iordning. Vit lögn, ja.
Men på så sätt slapp vi ilska och bråk vilket både jag och Elias klarar oss utan.

Dagdens middag idag var fiskgratäng gjord på lax, creme fraish sås och hemmagjort potatismos.

Och på tal om potatis, så går de åt skogen med maten. Undra om jag någonsin kommer att kunna hålla mig borta från god saker. Känns inte så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0