Trots

Fy faan vad jag hatar denna tiden. E bara trotsar mig HELA tiden. De spelar ingen roll vad jag än frågar så är de NEJ för att 1 min senare ändra sig 20 gånger fram och tillbaka.Säger jag till honom någonting som inte passar honom slänger han sig ner på golvet och bara skriker.

Denna veckan har jag ju haft Jonna här och fått jätte bra hjälp. Men hur i helvete ska de gå när jag blir ensam nästa vecka?
Och hela sommarlovet? 10 jävla veckor ensam med 3 barn varav 1 barn bara bråkar från att han kommer upp på morgonen tills han lägger sig på kvällen. Jag klarar 3 barn, OM inte allt går emot. När kommer dem ur detta? En iaf lite lugnare period?
Ända sen i julas har de bara blivit värre och värre och värre. Inget uppehåll, inte mer än kanske MAX 1 dag.

Jag tror inte att folk "utifrån" alltså dem som inte träffar honom dagligen kan föreställa sig hur vi har de här hemma. För han är så otroligt duktig på att "spela" när man har fämmat eller om vi är borta någonstans.
Han klarar de ett tag, men som nu när Jonna har sovit här så har de ju kommit fram ändå, för de har gått såpass lång tid med någon annan att han inte klarar att " sköta sig"

Deppigt inlägg, ja jag vet. Men de beror på att jag är fruktansvärt deppig just nu. För jag vet inte hur jag ska klara detta.

Nu till något possitivare. Leya är nog världens snällaste bebis. Hon äter och sover typ bara. Hade en stund igår med knip i magen så hon var gnällig. Men sen sov hon så mycket så jag var tvungen att väcka henne för att hon skulle äta för de gjorde så ont på mig.
Hon somnade 20.50 igår kväll på mig i soffan och sov ända tills 01.30 i natt. Då ville hon ha mat, och de tackade jag för, för fy sjutton vad ont jag hade i brösten då.
Alltså de är ju jätte bra att hon sover långa stunder osv. Men ajaj de gör ju så ont då. Hur ska jag göra? Pumpa, men då tror ju brösten att dem ska producera ännu mer och de ska dem ju inte.
Jaja, de kanske blir bättre med tiden, hon är ju bara 1 vecka så de stabilicerar ( stavning? ) sig väl så småningom kanske.

Liam är en liten hulligan med mycket stark vilja. Just nu inne i en mamma/ pappa period. Blir han tillsagd jaja, eller nej osv blir han jätte ledsen. Och kommer och ska bara kramas. Han vill gärna klappa på lillasyster, men vet inte vad försiktigt betyder. Men så fort Leya är ledsen så pekar han mot henne och säger dä dä.

Elias är jätte försiktig med Leya. tvättar händer innan han klappar och pussar gärna på henne. Så han kan sköta sig i vissa avseenden med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0