Namn & Försäkringskassan

Leya´s namn har nu blivit godkännt på skattemyndigheten. Och familjerätten har "godkännt" Bosse som pappa. MEN på försäkringskassan så  står de att hon bara heter Nordmark, och jag anmälde Jansson Nordmark som Liam heter. Och hon finns inte med på Bosse´s sida på försäkringskassan.

Är de någon som vet hur lång tide de ska ta innan allt är ordnat?

För vad jag minns så gick de mycket snabbare med Liam. Och Leya är ju vårt andra gemensamma barn så de borde ju gå snabbare tycker man ju. Hon är ju ändå en månad gammal och vi skrev ju faderskaps pappren när jag var gravid i vecka 30 så allt var ju klart redan.

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Du menar att namnet Jansson inte står med alls? För som jag fattat det så heter man inte dubbelnamn längre. Mina barn heter inte Ruina-Olsson, utan Olsson med Ruina som ett mellannamn.

2012-05-27 @ 22:52:39
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: Therese

Det var konstigt på försäkringskassan för oss också när vi fick Saga. Först fanns hon inte med alls, vi hade inte fått något barn som hette så eller med det person nr! Sen när dom väl hade fixat det efter många om och men så stod jag som ensam vårdnadshavare!???

Precis som Leya så fanns inte Saga med på Mattias sida. Tog ett tag sen var det fixat också.

Det roliga var att jag fick mammadagar och kunde ta ut mammapenning men fick inget barnbidrag för henne =) Ja du förstår hur krångligt allt var!

Hahahaha dom skyllde på sitt nya data system =)

2012-05-28 @ 16:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0