Måndagen

Igår Måndag hade vi en riktigt bra dag. Gud vad jag önskar att alla dagar skulle kunna vara så här.

Morgonen gick jätte bra, barnen åt frukost och klädde på sig ( jag klädde på Liam och Leya ) och sen åkte vi till dagis och lämnade Elias.
Liam var gnällig och ville bara gå och lägga sig ( han tycker inte om att gå upp så tidigt när E ska till dagis ) Så han stod och skrek vid trappan för han ville upp. Så jag gick upp och bäddade rent i Elias säng och Liam stod och väntade vid sin säng på att jag skulle lyfta i honom.

Sen gick jag ner och grejade lite och ringde Bvc. Fick en tid samma dag, så gjorde iordning barnen igen och åkte till Svenljunga.

Kom hem och grejade lite till innan de var dags att åka och hämta Elias. Och Liam gick och la sig och sov middag. Elias satt ute på altanen och lekte med vatten. Jag fixade maten och jag och E satt ute och åt. Och tog varsinn glass till efterrätt i värmen.
Jag passade på att sätta in bebisannonsen i Bohusläningen och i Boråstidningen. Och sen vaknade Liam och åt lite mat ( han äter bara ett par skedar mat och sen vägrar han ) Skönt att han dricker bra iaf.

Sen lekte barnen ganska bra, båda fick tillsägelser emellanåt, men över lag gick de bra. Elias gick över till grannarna och lekte en stund.
Jag, Liam och Leya gick ut och började rensa i ena rabatten ( den största vid garageuppfarten ) jag kom åt ett myrbo och miljoner myror kröp runt överallt efter de. Liam satte sig mitt i detta och sen var han full i både myror och jord. Men roligt hade han =)

Elias gick över till grannarna mittemot en stund och lekte, och kom hem lagom tills vi andra skulle gå in med. Så de var bara att ställa killarna i duschen och duscha två super smutsiga grabbar =) Sen blev de lite kvällsmat.
Elias som inte hade sovit middag var jätte trött och gick och la sig utan tjat och bråk och Liam som typ är konstant trött la sig och somnade direkt.

Leya vaknade lagom när killarna somnat, så hon åt och somnade sedan på mig, och då är de lättare att lägga ner henne så fortsätter hon sova gott.
Jag passade på att duscha och fixa kvällsmat till mig och satte mig och kikade på tv en stund innan jag gick och la mig kl 21.
Sov till 01.30 då Leya vaknade första gången ( hon somnade 19.30 ) Så 6 timmar är ju inte illa =) Sen vaknade hon 04.30 och 07.00

Känns skönt att hon inte äter lika ofta på natten som på dagen =) Hon har förstått detta med att man ska sova på natten =) De är nästan aldrig närgra problem för henne att somna om på natten. Utan somnar 5 min efter att hon ätit eller direkt efter att hon rapat.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som en härlig dag!

2012-05-30 @ 06:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0