Fredag

Städning, lämna återvinningen och hämta paket på posten stod på schemat denna dag. De jag hann med var städning på undervåningen och lämna återvinningen. E bråkade konstant från att han vaknade tills han gick och la sig. Ändå fick han vara ute och leka med vatten på altanen som han ville.

När klockan var 17 åkte vi med återvinningen och sen vidare till Skene Willys för att handla. Tanken var att Bosse skulle komma med den nya lastbilen så att Elias skulle få åka med den hem.

Men efter ca 20 utbrott i affären med gallskrik, tjat, slänga sig på golvet och skrika osv fick jag nog. ( Därav att jag missade hälften ) Gick jag till kassan. E stod och skrek någonstans ( han såg mig )
Han tjatade och tjatade om glass. Vilket jag totalvägrade eftersom han bar sig åt som han gjorde i affären. De gjorde att han fick ytterligare utbrott.
VVäl framme i kassan skulle allt plockas upp på bandet, en utmaning med Leya i bärselen, Liam som satt och skrek sin höga ton, och Elias som bara grinade.
Jag pckade allt så fort jag kunde, för de var fullt i folk och jag ville inte sakta ner kön.

När jag vänder mig om sticker E ut i från affären, ( jag kunde ju inte springa ifrån, för Liam satt i kundvagnen ) Gud vad arg jag var när jag var klar. Ringde B och sa att E absolut inte skulle åka lastbilen hem, han hade INTE gjort sig förtjänt av de.
Väl framme vid bilen ( en skrikande E hela vägen ) skulle alla barn in i bilen och maten i bagaget.
De kom fram en snäll kvinna och frågade om hon skulle ställa tillbaka vagnen för mig. Jag blev så glad, för vi hade parkerat så långt ifrån kundvagnarna. Hon erbjöd sig att komma tillbaka med pengen innan hon själv skulle in och handla. Vilket jag sa nej till. Den tyckte jag hon kunde behålla, de var de minsta hon kunde få för hjälpen =)

Ingen var gladare än jag när pappa B kom hem. Han fick ta hand om E resten av kvällen. För jag hade så huvudvärk och blev bara förbannad så fort jag såg han resten av den kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0