Aktiv dag

Idag har jag vart aktiv. De började med att Leya vaknade vid 04.20 för att hon ville ha mat, Bosse var uppe då för att åka till jobbet.
Sen kunde jag inte somna om så jag gick ner till tvättstugan för att vika all tvätten som hade torkat. Och sen började jag röja bland kartonger i hallen i källaren så nu är de tomt där.

Sen blev de frukost för mig och Elias och vi bestämmde oss för att ta en promenad ner till dagis. Riktigt härligt väder. Jag och Leya fortsatte promenaden mot affären och sen vidare hem. ( Den backen är lite "snällare" lutning på än den från dagis )
Väl hemma igen blev de lite kaffe innan jag fortsatte nere i källaren, röjde i gillestugan och hängde ny tvätt ( den tar ALDRIG slut, alltid något i tvättkorgarna )
Sen var de lite lunch i magen innan de var dags att greja igen. Sen gick jag och Leya ner och hämtade Elias. Tog vägen till affären för att köpa mjölk till pannkakorna och varsinn glass fick vi svalkat oss med också =)

Väl hemma fixade vi pannkakssmeten, och sen gick vi över till grannarna mittemot ( dem ringde på på förmiddagen och ville leka med Elias ). Barnen lekte bra och jag och mamman drack kaffe. Under tiden vi var där kom farmor och lämnade Liam så var han med en stund och lekte också.

De började blåsa rätt mycket och vi började känna lite regndroppar så vi plockade ihop allt och så gick vi hem. Började steka pannkakor och barnen var "galna" på ett possitivt sätt. Dem hade super kul medans jag grejade i köket =)
Sen var de matdags och barnen åt med god aptit.
Elias satte sig för att titta på bolibompa efter maten, och då började de åska, och de small massor, mullrade hela tiden. Sen kom blixen och åskan samtidigt och strömmen gick. Elias blev ledsen för att teven inte funkade.
När barnen lagt sig och jag pratat med B en stund gick strömmen igen. Usch, jag HATAR verkligen åskan. Men jag behöll lugnet när barnen var  vakna.

Nu har åskan gett med sig, och jag hoppas att den håller sig borta, för den är INTE välkommen tillbaka.
Jag ska passa på att gå in i duschen, för gud så klibbig jag är nu. Leya sover gott i insatsen i soffan nu så man får passa på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0