Ullared

Innan vi flyttade hit sa jag alltid att jag skulle åka till Ullared. Trode att affären G-kås hette Ullared. Men de har jag ju fattat nu att de är samhället som heter Ullared och affären som heter G-kås. ( Trög i tanken ibland, ja )
 
Igår Måndag tog jag och åkte med alla barnen till Ullared för att gå på G-kås. Målet var pyjamasar till Liam, badbaljestativ, och skor/ stövlar till Liam.
Kom ju givetvis ut med lite annat med, men inget "onödigt".
 
De gick fint att gå inne i affären med alla barnen, Elias gick i närheten av vagnen för de mesta, Liam satt i kundvagnen och Leya hängde på magen som vanligt.
Men så kom vi till kassorna och alla köer var lika långa. 1 timme stod vi i kö, och jag förstår att Elias ballade ur av trötthet och att de inte var kul att stå still. Men när jag gång på gång sa till han att inte dra i han framför eller inte stå och skrika på Liam så höll jag på att få panik.
Vi hade kommit överräns om att han skulle få en leksak, men bara om han lyssnade och gjorde som jag sa tills vi kom till bilen.
De funkade ju inte så bra, men jag kunde ju inte gå ur kön för att lämna tillbaka den. Så den fick stanna kvar i bilen, den kom inte med in.
Humöret blev ju inte bättre på nån av oss när vi kom ut och regnet öste ner.
 
Liam i kunvagnen och alla varor, Leya hängandes på magen och Elias som gick bredvid och bara skrek, för han hade fått för sig att han skulle ha munkar. + att jag höll ett paraply över oss alla för att inte bli helt genomblöta.
Försökte få Elias att förstå att jag inte kunde stanna ute för att köpa med munkar hem. Eftersom att jag då hade vart tvungen att ta bort paraplyet och alla skulle bli blöta.
Men han fortsatte skrika.
Jag kom fram till att G-kås kan man bara åka med alla barn OM de är fint väder/ uppehåll. Annars gör jag nog de bara med dem små eller när Bosse är hemma :-)
 
Idag, Tisdag gjorde jag ett nytt försök. Fint väder och uppehåll när vi åkte och hämtade Elias på dagis. Kom dock regn när jag gick ur bilen, men de såg ut att bara bli en skur. Men vi chansade och åkte till Ullared. Iom skitvädret igår gick jag inte tillbaka till skoaffären med barn på dåligt humör.
Allt gick kanon under vår shopping. Liam fick sig ett par gummiskor och gummistövlar. Jag hittade mig ett par skor jag med. Sko kanonen i Ullared har lager rensning. 497kr slutade summan på. Efter skohandling blev de korv med bröd som mellanmål innan vi gick och köpte munkar ( som var dagens mutning om E lyssnade och gjorde som jag sa )
Sen var de bara att åka hem, men fick tanka på vägen med, var inte så mycket bensin kvar =) De blev sen vila för Liam idag, men han fick sova lite kortare bara.
Middagen fick bli söndagens rester. Spagetti och köttfärsås a la pappan. Och sen en munk till efterrätt.
 
Leya har inte vart sig själv idag heller  (samma igår ) Hon vill inte ligga för sig själv som hon gör annars. Små korta power naps bara. Vilket gör att jag inte får samma tid till dem andra. Försöker ju att umgås och prata och ge pojkarna uppmärksamhet ändå. Men jag har svårare att sitta med och leka med dem.
Vi gick iaf upp efter maten och Elias plockade fram duplo och bilar. Han ville ju att jag skulle vara med på golvet som jag varit de andra dagarna, men Liam är lite för snabb och hårdhänt för att jag ska kunna sitta nere med Leya. Så jag satt med henne i soffan och så pratade jag med pojkarna och uppmuntrade dem i leken. De gick bra fram tills de var läggdags. Då Elias började slänga sig på golvet och skrika och grina. Han var så trött så de var ju anledningen.
Liam ställde sig bara och tittade på honom och undrade vad han höll på med.

Fick tillslut dem i säng och tänkte att jag äntligen kunde vila huvudet lite. Men Leya ville inte ligga själv. Hon fick mat igen och sen la jag henne, väntade en stund och hon var tyst så jag skulle passa på att gå in i duschen. Precis när jag blött ner mig så hör jag hur hon börjar skrika. SUCK! Jag skyndade mig så fort jag kunde. Hon skrek tills jag var klar, och när jag skulle gå in till henne blev hon tyst och somnade. Typiskt.
De är verkligen inte lätt att få ihop detta med att duscha när man är ensam hemma med 3 barn på veckorna. Om man inte vill duscha kl 22 på kvällen då Leya somnat för natten, men så sent kan jag inte tvätta håret för då ser de ut så jag vet inte vad dagen efter.
Eller så får jag gå upp kl 05 på morgonen, med riska att Elias vaknar tidigt. Så de är verkligen inte lätt.
 
Nu har Leya sovit sen jag kom ur duschen 19.15 Får snart väcka henne för att ge henne mat och pyjamas ( hon har lättare att sova på kvällen, så de brukar inte vara några problem att väcka henne och sen lägga henne igen konstigt nog )
Jag vill att hon äter vid 21.30- 22 nån gång för då vet jag att hon sover till morgonen, med vissa undantag förståss.

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Nej, det där med att få till en dusch är inte alltid lätt. Jag passar på medan de sover middag (thank god att de fortfarande sover på dagen allihop, haha), eller att jag ser till att gå upp innan alla vaknar om jag måste bli klar på morgonen. Att duscha medan de är vakna är ju inte att tänka på. Längtar faktiskt lite till den dagen då de kan sköta sig själva lite bättre utan att man måste övervaka dom hela tiden :-)

2012-06-27 @ 15:06:09
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0