Tisdag 5 Juni

Elias skulle till dagis som vanligt på en Tisdag.
Jag och dem små skulle åka till Skene blomsterjätten och köpa jord till rabatterna. Kommer dit 8.45 och dem öppnade inte förrän kl 10. SUCK! Trode dem öppnade 9.

Men men, åkte till JET och tankade och sen åkte vi till OKQ8 och köpte kaffe/ juice och bulle att fika på medans vi väntade på att kl skulle bli 10. Liam var lycklig som bara den =) Kom till parkeringen 9.40 och då vaknade Leya och var VRÅL hungrig på stört. Så de var ju bara att ompa sig bak i bilen och amma henne. Vad ska mna göra liksom?
Liam tyckte de var knas att mamma satt bak i bilen

Leya hängde i bärselen medans jag lastade på 10 säckar med 50L blomjord. Lite ompigt att ha henne på magen under tiden, men vad sjutton, man fick in taktiken rätt snabbt. Sen var de att kika på lite blommor till blomlådorna och den stora krukan.

Sen skulle ju allt in i bilen med, men då satte jag in Leya i bilstolen innan jag slängde in säckarna.
Väl hemma var de till att fixa med lite lunch och lite lek innan vi hämtade hem Elias. Hämta paket på schenker och sen hem igen, då var de middagsvila för Liam och Leya som i bilen så gott. Så jag och Elias passade på att rensa klart den stora rabatten och fylla på med ny jord. ( Älsklingen sa att jag skulle köpa 10 säckar och att de nog inte kommer att räcka, jag tyckte de lät så mycket men jaja. Men de behövdes mer, jag erkänner att jag hade fel )
Sen var de dags att ta sig in och baka tårtbotten tilll en tårta. ( som förövrigt Elias fick för sig att han skulle smaka på när jag inte var i köket, och klättrade upp och drog av en stor bit så den inte gick att använda som tårtbotten. Jag blev gott förbannad då han visste om att vi skulle göra tårta på den. ) Ringde Bosse som fick stanna vid willys och köpa färdiga bottnar. För jag skulle inte hinna att baka en till och att den skulle hinna kallna och göra fyllningen.

När älsklingen kom hem fixade vi kvällsmat och sen var de dags för ungarna att lägga sig.
Jag gjorde fyllningen i tårtan. Vaniljkräm i understa lagret och hallon/blåbär/ grädde i nästa lager.

Sen var de dags för sista avsnittet av Desperate houswives och både jag och älsklingen somnade i soffan och bestämde oss för att lägga oss efter de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0