Tisdag 12 Juni

Jag hade fel ang att jag trode Leya skulle vakna runt 00. Hon vaknade 01.10 så de var ju åt de possitiva hållet iaf. Sen vaknade hon inte förrän 05.40
Elias kom ner 06 och då startade dagen. KAFFE!!! De är vad jag behöver så tidigt på morgonen. Har börjat ladda kaffebryggaren på kvällen så behöver jag bara trycka på knappen när jag går upp =)

Men som vanligt på Tisdagar så måste Elias bråka om allt här hemma. Och väcka Liam. De är nämligen så att Tisdagar är andra dagen på dagis och han är full av förväntningar osv. Så om inte han får precis som han vill på sekunden så får han utbrott och slänger sig och skriker och så ska han minnsann inte till dagis.

Men han kom iväg tillslut, Liam hann inte äta frukost innan vi skulle åka, men eftersom vi bara skulle lämna E så fick han vänta tills vi kom hem. De tar ju max 10 min att åka och lämna E innan vi är hemma igen. Men när vi kom hem ville inte Liam gå in, han ville stanna ute och leka.
Men han fick gå in och äta iaf.

När Leya hade somnat gick jag och Liam upp och sorterade leksaker på Elias rum. Han plockar upp leksaker men slänger bara i dem i lådorna och så har han ingen aning om var hans leksaker finns sen. Så nu ligger bilarna i rätt låda och legot i sin osv. Får se hur länge de hålls så. Dammade övervåningen med och städade toaletten.

Sen gick vi ner så Liam fick äta lite och sen var de dags för att vila. Han var trött, för han gick direkt till trappan och visade att han ville upp och sen gick han direkt och tog napparna och gick till sängen =)

Jag och Leya var nere i tvättsugan och grejade och städade toaletten där nere. Fixade och trixade lite.
Satte mig en stund och drack kaffe, kännde att jag verkligen behövde de och så vips var de dags att hämta Elias på dagis.
Leya somnade gott i bilen så hon fick sitta kvar där en stund medans ELias och Liam lekte ute på gräsmattan och jag rensade i en rabatt.
Leya sov även när vi var klara så medans Elias gick till grannarna och Liam gungade fick hon sova klart. Jag passade på att vattna blommorna ute.

När kl var 14.30 var de dags att gå in eftersom prästen skulle komma 15 och prata inför dopet. Vi fixade iordning lite fika. Och Liam åt ett äpple. Jag hann även att skala potatisen och mata Leya.
Men prästen var sen, han kom 15.25 istället. Jaja, hoppas han är i tid på Lördag iaf =)
Han var lite seg att prata med, de var liksom jag som fick stäla frågor för att få reda på något. Men men, de kommer ju gå till som dem dopen vi haft tidigare. Bara de att vi slipper en hel gudstjänst eftersom vi har de på Lördagen =)

Elias var som vanligt på och tjatade om allt, han tjatade på prästen om att gå upp på hans rum osv. Trots att jag sa till honom flera gånger.
Tillslut gick prästen med han upp. Sen började han tjata om att han skulle bada, och han visste att han skulle bada efter maten innan han skulle sova. Men nu skulle han bada direkt och tjatade och tjatade. Men jag gav mig inte, vi hade bestämt en sak och då ska vi hålla oss till de med. Och jag kännde inte riktigt för att gå iväg och göra iordning i badrummet och hälla upp vatten när prästen var på besök.
Måste hitta ett sätt att få Elias att lyssna, jag vet inte hur för jag har verkligen försökt ALLT jag kan komma på. De känns inter oligt ett dugg att få hit gäster, och de är inte kul att åka iväg någonstans heller. Eftersom han inte lyssnar och bara får utbrott HELA tiden.
Allt som jag ska iväg på, typ handla osv måste jag göra på den tiden som han är på dagis. För de går inte att ha med sig honom.

När prästen gick så började tjatet igen om badning, men först skulle de bli mat och E fick som vanligt ett utbrott och bara slängde sig och skrek.
Han gick iaf ut på altan och lekte en stund, men när jag ser honom kassta vatten på fönstren blev jag arg, orkade inte vara pedagogisk längre.
Så han fick gå upp på rummet tills maten var klar.

Idag blev de fiskpinnar, potatismos och broccoli

Eftersom Liam fick äta själv var jag tvungen att sanera honom i duschen. Sen fick Elias gå och bada och han var glad för de.
Under tiden fick Liam en ny blöja och pyjamas och borstade tänder.

Elias badade 20 min och ville själv upp sen. Men fick ett utbrott till sen när jag skulle skölja av honom. Men försökte förklara för honom att om man inte sköljer av tvålen som han badat i så kommer de klia på hela kroppen.
Tillslut fick jag skölja av honom och han blev tyst.

Frågade honom om han var trött och de var han sa han och ville gå och lägga sig. Så kl 18.10 låg killarna.

Leya som har var lugn hela dagen har jätte svårt att komma till ro nu ikväll. Somnar en stund och sen bara skriker hysteriskt och inget hjälper. Hmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0