Söndag 17 Juni

Vaknade med Leya kl 06.15. Hon hade då sovit 9 timmar i sträck, vilket jag inte tackar nej till.
Hon fick mat, torr blöja och kläder å sig. Och sen somnade hon gott igen.
Jag satte på kaffe och förberedde för frukost. Hade bjudit in dem "campande" på frukost. Farfar & Soli, Benny & Paula, Johan, Lisa & Mikael sov i husbil/ husvagn på garageuppfarten. Jonna & Lana, Pelle sov i källaren.

När kl var 07.15 vaknade Elias och sa att han hade tänkt gå ut och väcka farfar och Soli. För de hade hon sagt på kvällen innan.
Farfar följde med in och gjorde sig iordning och drack lite kaffe i väntan på att dem andra skulle vakna =)

När Jonna och Lana kom upp började jag koka ägg och plocka fram all frukost.

Lika roligt som de är att ha folk hemma, lika skönt är de när de återgår till de normala. Jonna & Lana åkte efter frukost, och farfar & Soli strax efter.
Men vi har haft en kanonbra helg.

Vi drack elva kaffe och åt upp den sista tårtan innan Benny & Paula, Johan, Lisa & Mikael åkte hemmåt.

Sen var de "bara" Pelle kvar. Han grejade med vår stora dator, och då började jag slappna av och satte mig ner. Kännde hur trött kroppen var. 2 kvällar irad har jag kommit i säng vi 00 och upp vid 06. Inte jag van vid.

Sen på em grillade Bosse de köttet som inte grillades igår kväll. Och jag plockade fram rester från gårdagen. Och gud vad mat jag hade gjort. De både räckte och blev över och vi kommer äta detta ett par dagar.
När Pelle hade åkt hem gick jag och Leya och la oss och sov en stund. De var välbehövligt.
När jag vaknade upp var jag hes, frös samtidigt som jag svettades. Men ingen feber men den kännslan i kroppen. Hoppas inte de blir något av de.

Liam hade igår 39,3 i feber. Kännde av de i kyrkan och efter vilan kokade han. Stackarn.
Idag har han vart varm, men inte så påverkad så ingen alvedon. Han har var pigg de han vart vaken och lekt.

Nu sover alla barnen, Leya kommer väl äta en gång till men sen är de natten. Även för mig. Bosse har åkt och jobbat så jag behöver inte känna mig social denna kvällen.

Ännu en gång, TACK till alla som har gjort vår helg till en toppen helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0