Söndag 10 Juni

GRATIS Anders på din födelsedag

Ja, idag fyller min mellersta storebror år. Hoppas han haft en bra dag =)

Efter frukosten idag gjorde jag mig och Leya iordning för en tur till Ullared. Tänkte jag skulle köpa en del saker till dopet/ kalaset som är på Lördag.
Fick köpt de som jag hade tänkt + lite till. Hehe.
Får ju passa på när jag inte måste ha med alla ungarna =) Pojkarna fick stanna hemma med pappa. När vi hade packat ner allt i påsarna och skulle gå till bilen så spöregnade de. Fy sjutton vad blöt jag blev. Leya som hängde i babybjörnen fick ha en filt över sig så hon inte fick regnet på sig.
Väl framme vid bilen slängde vi in de som vi handlat och så fick Leya mat, för i kassan började hon protestera.

Åkte hem och när vi kom hem skrek Leya helt hysteriskt. Men hon ville inte ha mer mat, och hon skrek trots att jag bar på henne. Hon fick gå över till pappa och då tystnade hon. Hmm.

Jag satte in kycklingarna i ugnen och sen var de dags att raka Elias och Bosses hår. De var längesedan nu och dem såg ut som vildar. Hehe.
Elias badade i en balja medans jag klippte Bosse och han hade jätte kul.

Efter maten gick Elias ut och lekte med killarna. På med regnkläder och stövlar bara, för de regnade. Men ut ville han =)
Bosse åkte och jobbade och Liam var på riktigt dåligt humör. Han gick till fönstret och tittade och hoppades på att pappa skulle komma hem igen.
Han är inte van att se pappa åka och jobba. För Bosse brukar åka efter att barnen lagt sig på kvällen eller tidigt på måndag morgon.
Så de var lite jobbigt för Liam  en stund. Kl 18 visade Liam att han ville byta blöja och sen ville han gå upp och sova. Så de var ju bara att lyda honom.

Fick ropat in Elias med, men han vill einte riktigt men kom iaf utan bråkande.
I morgon är de ju dagis igen efter 5 dagars ledigt. Och Leya ska tilL BVC så alla måste upp tidigt och göra sig iordning =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0