Onsdag 6 Juni

Då var de Sveriges Nationaldag. Vad är de man firar egentligen? Någon som kan svara på de?
Jag tyckte mest att de var skönt att Bosse var ledig en dag mitt i veckan så att inte veckan blev så lång =)

Men vi firade ju lite ändå. Eftersom att Bosse fyller år denna dagen med =)
Elias vaknade 5.30 så då gick vi upp. Lite tidigt enligt mig, men vi skulle ju slå in paket osv. Så detta gjorde vi där uppe och Elias ritade en teckning till pappa.
Men när vi var klara kl 6 tyckte jag de var elakt att gå ner och sjunga. Så jag och Elias skulle se på barnkanalen en stund, målet var att gå ner kl 8 och fixa frukosten och sen sjunga. Men jag somnade på soffan där uppe och vaknade av att Leya skrek där nere och då var Bosse redan uppe. Men men, jag tog Leya och så fick Bosse lägga sig igen så barnen fick lämna paketen och sjunga. Liam ville dock behålla paketet själv, hihi

Frukosten fixade jag sen istället efter att Leya fått mat och paketen var öppnade.

Dagen gick skapligt, med vissa incidenter. SUCK! Tänk den dagen som man kan njuta en hel dag av att barnen sköter sig och man kan slappna av 5 min utan att oroa sig, när kommer de ske?

Efter frukosten satt jag och Bosse och drack kaffe och pratade och barnen lekte. Hörde en duns, Liam kom springande och sen hörde jag en rejäl smäll och krossat "glas". Sprang ut i hallen och de var den stora hall spegeln som åkt i golvet, jäklar vad de small.
Elias skrek "de var inte jag, de var Liam" vilket han gör så fort de händer något. Så jag vet inte vad jag ska tro. Men Bosse tog upp Elias på rummet och jag satte Liam i matstolen för att dem inte skulle gå i detta. Elias sa hela tiden att de inte var han, men eftersom han alltid skyller allt på Liam eller Leya (som inte ens kan göra något ) även när man ser vad somhänt, så litar jag inte en sekund på de han säger.

Jag Elias och Leya åkte till Skene för att köpa mera blomjord. De blev 10 säckar till. Och så handlade vi på willys när vi ändå var där =)
När vi kom hem gick Elias över till grannarna bredvid för att leka och jag gick in för att ge Leya mat eftersom hon hade skrikit ända från Öxabäck.
Efter en stund hör vi Elias grina. Bosse går över och ser vad som hänt, och då hade ELias slagit grann killen när hans mamma hade sett. Så hon försökte prata med honom men han hade bara flinat åt henne och sen börjat grina.
Och jag kan säga att han grinade ännu mer när Bosse försökte prata med honom, och sen kom dem hem och Elias fick vara uppe på sitt rum. Och bara för att jävlas ännu mer ställer han sig och kissar ner sig bara för att få komma ner. Han fick duscha och sen upp igen.
De är han som vill gå och leka och så slutar de så här. Alltså jag skäms över min son när de är så här och de är oftare de är så än att de går bra.
Han lyssnar aldrig och han gör framförallt aldrig som man säger. De spelar ingen roll hur man säger saker eller hur man pratar med honom.

Jag gick ut med Leya och Liam. Liam fick gunga medans jag försökte få Leya att somna i vadnen, men hon är ju inte så jätte förtjust i vagnen.
Sen kom Bosse ut också och då började jag med att rensa lilla rabatten och plantera lite. Så 2 blomlådor och en stor kruka är planterade här hemma. I stora rabatten är de påfyllt med 15 säckar med jord.

De blev ett par timmar ute och på slutet fick även Elias komma ut och greja. Han "klippte" gräset med sin gräsklippare som vi köpte när vi var iväg.
Bosse gick mest runt med Laya som inte ville komma till ro i vagnen och sopade jord efter mig, hihi.

Jag gick in med dem små så att Leya fick mat och Bosse gjorde klart de sista ute innan han och Elias kom in. Jag skulle fixa mat och tårtan. Men Leya ville verkligen inte ligga ner. Så de blev mest spring fram och tillbaka. Men tillslut så blev de mat iaf oh tårtan fixade jag efter maten emellan allt spring. ( Bild kommer sen )

Jag var ju tvungen att provbaka en tårta inför dopet och kalaset. Och den blev godkännd i smaken iaf.

Efter tårtan var de dags för pojkarna att lägga sig och de var inga problem. Leya ville fortfarande inte komma till ro.
Tillslut tog Bosse henne en stund och hon somnade på honom och jag somnade också i soffan. Sen la han ner henne igen och jag skulle gå och lägga mig, men då vaknade hon och fick mat 22.30 och sen somnade hon gott för natten,
Hon sov ända till 05.30 innan hon vill eha mat igen =)


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

vart är de ni bor nu när ni flyttat te husen? =)

Kram

2012-06-07 @ 22:28:47
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

jaha bor ni ända där nere :O

ja trodde ni bodde kvar här i krokarna :p

trivs ni där da?

2012-06-09 @ 10:00:54
URL: http://www.melissasprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0