Morgon

Elias kom ner 06.15 när jag gick upp. Han kan inte ligga kvar om han hör att någon annan är vaken. Leya vaknade starx efter för att äta och så skulle jag klä på henne. Tog av blöjan och tvättade henne och skulle ta upp en ny blöja, hör ett brakande och sen hade jag bajs på mig. Tur att hon är så liten och söt, känndes inte så jobbigt att få de på sig då =)
Så de fick ju bli att jag också fick byta kläder igen.
Jag och Elias åt frukost i lugn och ro innan jag gick upp för att väcka Liam. Han visade klart och tydligt för mig att han inte ville bli väckt idag. Han kastade ut napparna på golvet och sen vände han sig om och såg grinig ut. Vred och vände på sig och tillslut ställde han sig upp, fortfarande sur... Han är så söt när han är sur.
Sen fick han i sig lite frukost innan de var dags att åka och lämna Elias på dagis.
 
Jag skulle lämna bilen till bilverkstaden, bilen har varnat om " check brake pads" och jag hade in den förra veckan och dem kollade utanpå men de var inget akut, så jag skulle lämna idag så dem kunde plocka av däcken och kolla mer noggrant.
Tanken var att jag skulle gå hem med dem små, men fy sjutton ett sånt väder, regn och rusk. Så svärmor kom och hämtade oss och körde hem oss.
Hoppas på bättre väder när jag ska hämta bilen, men de sr inte så ut just nu.
 
När vi kom hem åt Leya lite och somnade gott sen. Jag och Liam skulle gå upp och lägga in rena kläder i killarnas byråer. Då gick Liam och hämtade sina nappar och visade att han ville upp i sängen. Jag lyfte i honom, han la sig direkt och vinkade till mig att jag skulle gå.
Skruttungen nin, han hade tydligen inte sovit klart när jag väckte honom i morse =)

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Kom ihåg det där "Han är så söt när han är sur" till andra gånger det händer ;-)

2012-06-25 @ 10:58:34
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0