Måndag 11 Juni Bvc

Morgonen började bra, inget bråk och tjaffs. Hann att göra oss alla klara innan kl 8 då Elias skulle till dagis.
Väl nere på dagis kom jag på att jag hade glömt plånboken hemma och Leya´s Bvc bok. Så jag och dem små åkte hem igen och hämtade detta. Och sen körde vi mot Svenljunga där vi skulle vara på Bvc 8.45
En bit utanför Överlida kom jag på att jag hade ju tagit ur körkortet och bankomatkortet när jag var i Ullared på Söndagen. Och dem ligger kvar på köksbänken. Gahhh. De var ju bara att vända igen, om de skulle vara någon gång man blir stoppad av polisen så är de väl just en sån dag som när man har glömt körkortet hemma. Och bankomatkortet var jag tvungen att ha för vi skulle handla när vi ändå var i Svenljunga.

Om hag hade kört enl hastigetsbegränsningarna helt, då hade jag kommit försent. Men nu kom jag i tid, jag avskyr att komma försent när jag har en tid att passa. Får jag skylla min förvirrade hjärna för amnings hjärna? För de gör jag. Eller ska jag kalla de för småbarns hjärna? För jag måste medge att jag har blivit mer och mer glömsk för varje barn. Så nu får jag se till att jobba upp mitt minne ordentligt. För så här kan jag inte ha de. Haha

Väl framme på bvc så var allt bara fint med lillan. Nu väger hon 5560g och är 58,5cm

När dem andra var 6 veckor vägde dem:

Elias: 5985g 59cm
Liam: 5926g 62cm
Leya: 5560g 58,5cm

Så än så länge är de Elias och Leya som är mest lika varandra i längden ( samma cm när dem föddes )

Jag fick även fylla i ett papper om frågor om hur jag har mått den sista veckan. ( Trode de skulle vara från förlossningen och fram till nu, men så var de inte )
Dem skulle kolla om man var i riskzonen för depression i samband med förlossningen. Men de var jag inte enl detta papper =)

Åkte till Ica i Svenljunga och handlade när vi ändå var där. Dem har bättre utbud på kött än vad willys har så jag passade på att handla de till dopet/ kalaset så är de gjort.
Åt lunch hemma och Liam la sig och vilade. Sen var de dags att hämta hem Elias och strax efter de åkte vi till Hanna med lite frys grejer. Hade inte plats i min frys med allt så fram till dopet lånar vi lite plats =)
Barnen lekte, med några små bråk. Men de var inget som inte gick att lösa. Jag och Hanna satt och pratade och drack kaffe. Längtar lite tills hon ska gå mammaledig, så man har någon att promenera och tjöta med lite =)

När vi kom hem igen var de dags att fixa mat ( värma ) för de blev massor kvar från söndagen. Elias åt bra och Liam bara gnällde och grinade. Tror de har med att göra att han har en del kindtänder på G i munnen. När han fick gå ner från stolen visade han klart och tydligt att han ville lägga sig en stund igen. Och de fick han ( vet ju att han lägger sig på kvällen iaf. Elias gick ut och lekte lite själv först, men sen kom grannarna hem ( dem han lekt med hela dagen på dagis ) och så var dem ute och lekte ända tills jag fick gå och hämta honom 18.30.
Fick gå upp och väcka honom 17.30 och då ville han ha en banan och byta blöja. Han har sina sätt att visa vad han vill trots att han inte pratar något.

Kvällsmat till killarna och sen isäng med dem. Båda två somnade direkt.

Leya åt 19.00 och sen somnade hon, vaknade 2 gånger av att hon tappat nappen men när hon fått den har hon somnat om. Får se när hon vaknar och vill ha mat igen. Jag chansar på runt 00.

Nu ska jag lägga mig. Känner verkligen att min kropp vill de, och min hjärna behöver nog vila så jag inte glömmer massor imorgon =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0