Lördag 9 Juni

Efter frukosten gick jag ut och började städa bilen. De var välbehövligt om man säger så. Tror de är 1 år sedan sist den städades, har ju plockat ur den osv men ingen ordentlig städning.
Efter att jag plockat ur allt och torkat ur bilen tog vi en fika. Elias och grann pojkarna satt ute och åt glass tillsammans. Jag och Bosse drack kaffe och tog en kaka inne. Liam sov.

Sen var de bara att gå ut och dammsuga bilen så var de klart =) Härligt.

Elias var ute nästan hela dagen och lekte med killarna, men när han blev trött så gick de inte längre. Då bet han en kille 2 gånger så mamman fick komma med Elias.
De är svårt att veta hur man ska göra. Han leker jätte bra med dem när han är pigg. Men hur ska man veta när han blir trött? Alltså för att undvika att detta händer, när ska man ta in honom?
Vill ju inte att de ska bli så att ingen vill leka med honom för att han inte kan hantera sin trötthet. Han vägrar sova middag längre, och jag förstår de, han är ändå 3½. Men på något sätt behöver han ju vila, eftersom han inte kan kontrollera sig när han blir trött.
Sen när klockan är 17 är han helt slut och de spelar ingen roll vad man gör eller säger till honom så börjar han gråta av utmattning.

De är jätte svårt att veta hur man ska göra i detta. Sen är de svårt att ha 100% koll på honom ute med om jag inte är med. Men själv kan jag ju inte vara ute hela dagarna, finns ju saker som måste bli gjorda inne med. Och Leya gillar inte vagnen, så de gör de lite jobbigare att vara ute med.

Till middag fick de bli falukorv och potatismos, hade tänkt de till fredagen som lunch, men vi var ju inte hemma då =)

Både Elias och Liam var med på Lördags mys. Men kl 19.30 var dem så trötta så dem gick och la sig.
Leya somnade vid 21 och jag somnade nog strax efter i soffan. Jag och älsklingen hyrde en film, och jag såg som vanligt inte slutet. Jaja, inte alltid man orkar vara vaken på kvällen när man har små barn. De tar på krafterna ibland =) Vissa dagar är man helt slut och vissa dagar känner man sig piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0