Gråter en skvätt

Alltså jag sa från början när Leya föddes att jag inte skulle kämpa med amningen. Eftersom dem andra barnen behöver tid med mig också.
Men så fungerade allt så bra och hon åt varannan till var tredje timme och sov däremellan och hela nätterna.
Men så blev Leya förkyld och åt inte så mycket varje gång, samtidigt som de gick längre emellan amningarna. Började då pumpa också, men de har tyvärr inte hjälpt.

Nu i 2 dagar har hon knappt sovit någonting på dagarna, bara skrikit om jag lagt ner henne, nöjd om jag bär henne och korta stunder i babysittern.
Dem sista gångerna jag pumpat nu har de bara kommit 40ml sammanlagt på båda sidor. Och då har de gått 3-4 timmar sedan sista amningen.
Alltså har jag inte tillräckligt med mjölk till skruttan. Och tyvärr kan jag inte sitta och kämpa och amma henne timme ut och timme in. Jag har 2 barn till som behöver mig. Jag kan inte ge 100% på ett barn hela tiden. Jag ville verkligen amma henne längre. Men nu har jag/ vi bestämt oss för att gå över till ersättning. Jag vet att barnen klarar sig fint på de med.

Elias fick ersättning från att han var 10 veckor och Liam från 3 veckor. Leya är nu 9 veckor.
Jag är glad för de veckorna som har funkat. Även om jag hade velat att de hade funkat längre.Men man kan inte få allt som man vill.

11.30 ammade jag skruttan och så fick hon flaskan efteråt. Hon åt då 100ml efter amningen, så hon var ju fortfarande hungrig, inte konstigt att hon inte ville komma till ro och sova. Lillan, man får ju dåligt samvete nu när man förstått att hon har vart hungrig.

Nu ska jag ställa in mig på att koka flaskor och fixa med ersättning osv igen. När man väl kommer in i de så är de faktiskt inte så jobbigt. Ska bara komma in i rutin med de =)

Hej så länge, nu ska jag fixa lunch här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0