Fredag 8 Juni

Minns inte riktigt Torsdagen, nackdelen med att inte blogga om dagen samma dag. Jag skyller på ammnings glömska, hihi. De enda jag minns var att Elias bråkade hela dagen, fram till grannarna kom hem så han hade någon att leka med.

Hade planerat fredagen med att rensa ogräs och skörda rabarber. Men de blev ändrade planer.

Åkte istället upp till Ljungskile och fikade med Annika och tittade på Björns föl, både jag och Annika tittade bort från Liam samtidigt och vips så föll han i golvet från matstolen. Han är otroligt snabb den lille krabaten.
Sen till Spekeröd för att hämta ett litet kylskåp så att jag kan få plats med tårtorna till dopet/ kalaset. Matkällaren i all ära men 14,5 grader känns lite för varmt för att förvara tårtorna.

Hamnade mitt i köerna i Göteborg på väg hem. De gick i 15km/h ett bra tag. Lite segt. Men alla barnen sov gott i bilen så ingen annan hade ont av de =)

För att få en mer harmonisk miljö i bilen när vi åker så har vi fått ändra om lite bland barnen. De är så att Elias kan inte se Liam för då sätts de igång att retas direkt. Då har man en som skriker höga C i bilen och en som bara ska retas och provocera och låta hela tiden.

Så nu får Elias sitta fram, Liam bakom och Leya bakom mig.
De funkade bra, jag och Elias kunde sitta och prata utan tjafs och bråk i bilen. Liam kunde somna i bilen och vara på gott humör när vi kom fram. Leya fick sova i bilen utan massa höga ljud.
Med andra ord frid och fröjd =)

Barnen han lägga sig för natten innan Bosse kom hem från jobbet. Han var inte hemma förrän 19.30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0