BVC

Idag var jag i Svenljunga på Bvc med alla barnen. Min bvc ssk har semester så jag fick träffa Birgit, en helt underbar människa måste jag säga. Träffade henne när Leya var nyfödd med, och nu sist vi var på läkarbesöket.

De är så att kommunen behöver ett intyg från bvc för att Elias ska få sina extra timmar.
Och Elias visade ju sitt rätta jag på bvc och lyssnade ingenting. Så hon hade inga svårigheter att skriva intyget.

En svägerska till mig tipsade om en medicin till Elias. Som ska öka koncentrationen. Men de kommer ta några månader innan man kan se skilldnad. Jag hoppas att de kan hjälpa, för han kan bara hålla sig ok i max en dag och sen är de tillbaka till ruta ett igen.
De är så tröttsamt.

Idag började vi iaf med denna medicinen. Och de ska ges 6 tabletter 3 gången om dagen i de första 12 veckorna. Och sen bara 2 tabletter om dagen.
Dem finns i kapslar, flytande och tuggtabletter. Jag köpte tuggisarna med jordgubbssmak till Elias. Han tyckte inte att dem var så goda, men med en liten muta så har dem gått ner idag. Så vi hoppas på att de kommer funka resten med

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Oj, 6 tabletter om dagen, det var inte dåligt. Hoppas att han inte vägrar att ta dom i så fall.

2012-06-28 @ 22:48:48
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0