13 Juni storhandling

Idag var dem bara 6 barn på dagis, och 3 fröknar. Så barnen har haft de lugnt och lekt fint. Har märkt att Elias behöver mindre grupper. Men de finns ju inga dagmammor här nere så de är ju jätte svårt.
Efter att vi lämnat Elias på dagis åkte jag och dem små till Willys i skene för storhandling inför Lördagen. Jag ville ha de gjort när Elias är på dagis eftersom han inte riktigt klarar av att följa med till affären.

Vi skulle ha så mycket så jag fick gå två gånger. Fyllde kundvagnen, gick och betalade, ut i bilen och packa in. Sen in i affären igen, fyllde vagnen en gång till, betalade och ut i bilen. Sen gick vi till blomster jätten och köpte en blomma och sen åkte vi hem.
Var hemma 11.50 och då hade jag 2 super trötta barn som fick gå och lägga sig så jag kunde packa upp. När kl var 12.45 hade jag packat upp allt på sin plats i kylen, matkällaren och frysen. Rätt mycket spring upp och ner.



Dagens handling.

Elias var på altanen och lekte en stund efter att vi kommit hem.

De kom en kille som skulle besikta alla våtutrymmen för försäkringens skull. Och Efter de kom Elias in och vi åt mat.
Svärmor/ farmor kom en sväng för att hämta dopklänningen. Hon skulle hjälpa mig att stryka den, så jag inte gör bort mig eller något =)
Drack lite kaffe och pratade.

Efter att jag plockat lite här hemma gick vi ut på en promenad och sen lekte alla barnen ute på gatan en stund. Gunga, cykla osv.

Kl 17.45 var de dags att gå in och äta kvällsmat och göra sig iordning. Liam gick och la sig 18.30 och Elias sitter fortfarande och tittar på Tv. Han fick vara uppe lite längre idag eftersom vi inte har någon tid att passa imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0