Tappar snart förståndet...

Alltså jag tappar snart allt tålamod som finns kvar, de är tyvärr så lite kvar att de är fruktansvärt nära att allt bara brister snart.
Jag ger snart upp hoppet om att de kommer bli bra.

Elias började bråket redan när jag kom till Britta och skulle hämta honom. Han kasstade stövlarna på mig, skrek åt mig och skulle absolut inte följa med hem. Efter 15 min så började jag bara gå därifrån utan att ta några diskussioner. Då kom han efter och skulle visst följa med.
Sen i bilen var de bara emotsägelser vad jag än försökte prata med honom om så de slutade med att jag bara satt tyst och inte svarade för ALLT precis ALLT är tvärtemot.
När vi kom hem åt vi mat och de funkade ok. Sen satte han sig och skulle se på tv medans Liam åt färdigt. Och 5 min efter de  somnade han.
Alltså han MÅSTE sova middag, eftermiddagarna är HEMSKA annars. Men han TOTALVÄGRAR på dagis så vad fan ska man göra???

Efter att han vaknade kl 17 var allt lugnt och vi satt och mös i soffan och kikade på barnkanalen. Och kl 17.30 ville han gå och lägga sig för natten, men jag kännde att de var lite för tidigt för då får vi ett helvete på morgonen.
men så kl 18.30 skulle han gå upp och lägga sig och Liam med. Gjorde Liam iordning så att jag skulle ha tid med Elias.
Men så kom bråket IGEN!!! Han skulle minsann inte gå på toaletten innan och han skulle absolut inte borsta tänderna.
Tänkte inte ta fler bråk och diskussioner om de så jag sa att då struntar vi i de. Så fick han gå och lägga sig utan. NU står han där uppe och skriker och gapar om att han måste borsta tänder osv. Jag blir GALEN på riktigt snart.

Jag har både försökt prata med honom lugnt och höjt rösten. Gap och skrik blev de i slutet för jag blev så jävla förbannad på att han aldrig lyssnar på mig. Och de spelar ingen roll om de är possitivt för honnom eller inte. Han lyssnar inte iaf.

För hur mycket han än gapar och skriker där uppe så tänker jag inte gå upp igen, jag kan knappt gå i trappor. Jag får så jävla ont så jag skriker snart rakt ut. Han gör ALLT för att få mig förbannad och arg.

De känns som om denna veckan kommer bli LÅÅÅÅÅNG. Hela fredagen och halva Lördagen kommer jag ha honom ensam hemma då Bosse åker ner till Mjöbäck för att hjälpa sin mamma och Gert att flytta. Hoppas han inte håller på så här då för de kommer jag inte klara. Kommer knappt klara denna kvällen känner jag,


Inget roligt inlägg detta, jag vet. Men jag måste skriva av mig så jag inte bryter ihop totalt. Känns som alla har de så jävla bra, för de är aldrig någon som skriver om något annat.
De måste inebära att vi har ett rent helvete här hemma, och DE HAR VI!!!

Viss, vissa dagar är de ok, men de finns alltid någonting på dagen som är ett helvete. De finns inte en enda dag som går bra. Helgerna och måndag- tisdag är dem värsta dagarna VARJE vecka. Sen går de bra ända till fredag em igen med andra ord 2½ dag per vecka har vi de ok.
Jag orkar inte mer

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Om det är till någon tröst så är det riktigt skit här hemma ibland också ;-)

2012-04-03 @ 09:01:41
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0