Hinnsvepningen

Idag var jag till barnmorskan för den förhoppningsvis sista kontrollen. Jag vill verkligen inte komma tillbaka. Haha. Min bm är jätte go att prata med, och träffa. Men jag vill INTE vara gravid mer. Haha

Idag gjorde vi alla de vanliga undersöäkningarna, hjärtljuden låg på 142, blodtryck 115/80. Bebisens huvud var fortfarande rörligt/ ruckbart så hon trode inte att hon skulle kunna göra hinnsvepningen för huvudet var för högt uppe. Men hon skulle göra ett försök, och jag skulle säga till om de gjorde för ont.
Men eftersom jag verkligen ville detta så "genomled" jag smärtan. Profylax andning är bra grejer. Hehe, jag kan ju inte säga att de gick smärtfritt.

Livmodertappen var utplånad till 50% och mjuk, och jag var öppen 1,5-2cm. Så de känns ju som en bra start iaf.

Fick även en tid till förlossningen på Måndag den 23 April för att göra en viktuppskattning på bebisen och ha ett samtal med förlossningsläkaren ang en ev igångsättning. Jag hade ju hoppats på att få en tid på fredag, dagen innan bf men dem hade inga tider kvar. Men detta bara om de inte sätter igång av hinnsvepningen såklart. Jag hoppas ju på att de sätter igång nu i veckan...
Men de känns inte som om jag har turen på min sida denna graviditet så de blir som de blir. Hehe

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Ja, ungen kommer ju ut förr eller senare även om det är segt mot slutet :-)

2012-04-18 @ 09:15:44
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Dom två sista veckorna känns som åt.

2012-04-19 @ 09:06:16
URL: http://www,guladesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0