Barnmorskan

Min barnmorska ringde idag på fm. Kan ju lite säga att jag blev besviken. Jag har ju propsat och tjatat om en igångsättning denna gången sen tidigt i graviditeten eftersom mina barn har vart så stora. + att jag senare fick svår foglossning. Och har fortfarande.
Men de som är nu, hon tog ju upp mig på ronden igår, är att jag ska få komma på en bedömning för en ev igångsättning. Ett steg i rätt riktning iaf. Men kommer inte få komma förrän måndagen efter bf för dem är stenhårda när de gäller igångsättning. Att man måste ha gått tiden ut.

Pratade lite med henne om att försöka få tiden på fredagen, alltså dagen innan bf så att de kan vara lite lättare för Bosse att vara med ifall dem bedömmer att en igångsättning är aktuell. Men vi får se.

Ska till henne på Tisdag, och då ska vi först göra en hinnsvepning. Och hoppas att de ger effekt så att de sätter igång av sig själv INNAN en igångsättning. Sen ska hon ringa till förlossningen för att boka en tid. Hoppas dem kan ge mig en tid INNAN bf. Alltså de handlar ju om bara 1 dag innan. De kan ju inte vara någon katastrof tycker jag.

Men mest av allt hoppas jag ju att de kommer igång nu i helgen, så Bosse kan vara med utan att jag måste ringa hem honom.
Men med min otur genom hela denna graviditeten tror jag inte på de. De finns tyvärr inte mycket som har vart possitivt med denna graviditeten ( alltså barnet är välkommet och så, så missförstå mig inte ) Men allt runt om kring har vart skit.


Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Men förstår dom inte att en igångsättning inte bara är välkommen för att man har gått över tiden? Det kan ju vara andra saker som gör att det faktiskt kan vara rent LÄMPLIGT att sätta igång innan tiden har gått ut. Å andra sidan ville de ju att jag skulle gå tiden ut med Morten och Vidar, vilket andra landsting tycker är helt galet och sätter igång senast i v.38 med tvillingar.

2012-04-12 @ 20:49:55
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0