Krångligt

Åh så krångligt de är när man ska fylla i nya lappar till kommunen. 

Eftersom jag jobbar som timvikarie på kommunen så har min fasta tjänst på kontoret gjorts om till att jag jobbar på timmar men garanterad heltid. 

Detta har gjort de lite svårt när schema till dagis ska fyllas i. 
Hittills har jag haft mitt kontors grund schema till dagis 7-15.30 men har jag jobb på hemtjänsten kommer dem 6.15 - 15 eller 16.30. 

Detta hat gjort att Elias har haft de lite jobbigt pga att de är olika rutin på morgonen. De är då de är som jobbigast för honom. 
Så för att underlätta för honom, och för mig så ska dem nu ha samma start tid på morgonen oavsett vart jag jobbar. Så 6-6.15 ska de lämnas till dagis/ fritids. 
Men så behöver dagis veta tiden för hämtning. Och där kan de ju variera. Jobbar jag på kontoret kan jag ju hämta 15. Medan är jag i hemtjänsten slutar jag 14 eller 16. 
Jobbar jag till 14 hämtar jag 15 för annars kommer jag mitt i mellanmålet. Slutar jag 16 hämtar jag 16.30

Så fick ringa kommunen och fråga hon som har hand om scheman till dagis och vi diskuterade och pratade om situationen och hon tyckte jag skulle sätta 16.30 varje dag så att förskolan kan lägga om tider så de har rätt antal personal under dagen. 
Sen är de ju inte alltid som dem går till 16.30 men jag förstår deras situation. De kan ju vara tufft att ha 7 barn själv på em istället för 4

En sak som stör mig nör jag ska fylla i arbetsintyg, de är detta:

Man ska tydligen inte ha fler än 3 barn. 
Jaja, de fick bli att skriva till Theo under. 

Jag älskar mitt jobb i hemtjänsten. Jag har blivit gladare och har mer tålamod sen jag började där. 
Nu vill chefen att jag även ska börja i Överlida. Vilket ligger närmare, men jag vet inte säkert om jag vill de. Jag trivs så bra i Östra Frölunda ( kindaholms hemtjänst ) 

Får tänka på de en stund innan jag tar ett beslut.  
Jag skulle ju helst vilja jobba enbart i vården där jag känner att jag hör hemma, men så svårt eftersom jag inte kan jobba vardagar på kvällen. Som vikarie kan jag ju säga att endast dagtid funkar och välja bort kvällarna. 

Nu är de dags att fixa iordning sig och lägga sig. 
Imorgon ska Elia till BUP. Äntligen drar utredningen igång. 
Inget roligt väder att köra til Falkenberg i , men vi åker i god tid



Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Har samma problem när det gäller att fylla i inkomst! Csn, pappaledighet, kims jobb. Och olika från månad till månad! Suck.

2016-01-18 @ 08:37:35
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0