Sen sist

Mötet var som planerat i Fredags och Bosse hann att vara med. Inget nytt tigs upp utan bara saker sim för mig är självklara.  
Men tydligen inte självklara för skolan. 

Helgen har inte vart så bra. Hittade kakpaket och glasspapper på Elias rum som han tagit utan lov. Jag fick nog och tog Liam och Leya och åkte till IKEA. Köpte 3 låsbara skåp. 
Här hemma får vi låsa skafferi och kyl, och låsa in blöjor, våtservetter, bindor och tandkräm. 
För de senaste han börjat med är att efter tandborstningen ta tandborsten med tandkräm och borsta luggen med så nu blir de jag som får borsta tänderna på han. 

De händer någonting hela tiden och jag hinner inte sansa mig emellan allt. Tillslut finns ingen ork kvar.

I måndags var vi på BUP igen och E var iväg med psykologen och jobbade med uppgifter. 
Och jag satt och pratade med en annan och gick igenom en massa frågor kring Elias som liten och nu. 
Många känslor, minnen dök upp och de tog ordentligt på krafterna. De var jobbigt, men hon sa att de var bra att jag kunde svara på allt. 
De underlättar deras utredning. Och jag vill inget annat än att denna utredning ska bli klar så att vi kan få rätt hjälp. 

Vi har även hunnit med en inskolningsdag till kortis. Och jag har gett informationen till dem. Personalen verkar helt underbar måste jag säga. 

Igår VABBADE jag då 3 dagisbarn kom hem från dagis i måndags med feber och igår hade Liam ingen röst och halsen är tjock. 
Han kan fortfarande inte prata och andningen piper och rosslar. 
Ska ringa vårdcentralen idag för natten har inte vart rolig. Han får knappt någon luft när han sover så jag har haft honom hos mig i natt. 
0 sömn kan man säga. 

Nu är Elias på fritids och vi andra tar de bara lugnt en sjukdag som denna. Inga måsten och inga tider att passa ( om inte Liam får en läkartid )



Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Krya på de små sjuklingarna!

2016-02-03 @ 12:21:18
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0