Att hitta tiden/ prioritera

Detta med att prioritera vad man ska göra först är inte alltid så lätt. Att hitta tid till saker som man egentligen inte tycker är så roligt men som måste göras är ännu svårare. Haha. 

Hösten är kommen. Regn och rusk var dag. Barnen är i skola/ fritids och dagis. 
Jag har massor att göra, men svårt att prioritera. Slutar för de mesta i stress. Vilket jag inte riktigt klarar för då blir jag bara sittandes. 

Jag hade 1,5 veckas uppehåll från träningen. Jag mådde riktigt dåligt. Ont i magen och blödningar som kom när de inte skulle. Ont i huvudet och allmänt trött. 
Meningen var att jag skulle ringt vårdcentralen men drog mig för de hela tiden. Man vet aldrig vilken läkare man får och dem har ont om tider så njae, hoppade över de ( prioritering 😉)

Nu har de gått över av sig självt så nu är jag igång igen 😊

Liam har utslag över mage och rygg och lite på armarna. Farmor trode de var skabb, så där fick de bli ett läkarbesök. Men läkaren tittade och sa att de ser mer ut som eksem. Så medicin och smörja fick de bli. En dansk läkare är inte alltid så lätt att förstå. Så han fick upprepa sig en del. 



Dessa utslag har blivit bättre med medicinering men blivit mer vid rumpan och under skinkan. Så idag får de bli ett samtal till Bvc igen för att se om vi kan göra någonting annat. 

Idag har barnen fotografering i skola/ dagis. Elias såg fram emot detta. Liam smp sur för att han inte fick ha en tröja med hål i. Leya sur för att jag satte upp hennes hår. 
Theo var glad som vanligt att gå till dagis ☺️

Theo vill gärna gosa några minuter innan jag lämnar honom, men sen går han gärna in och sätter sig. Och vinkar och säger hejdå 5-6 gånger innan jag kan få 😊
Blir ledsen när jag kommer och hämtar, för de tar för lång tid att gå ur bilen och gå till gården innan jag kan ta upp han och gosa. 😉

Många tankar finns hos svärfar som bara blir sämre. Vill vara med och nära men kan inte då han ligger på sjukhus i Helsingborg. 
Tankarna finns där hela tiden. ❤️

Nä nu är kaffepausen slut så får jobba en stund till. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt med en unge som vill gosa! Det vägrar båda mina.

2015-09-17 @ 19:08:34
Postat av: Lisa Karlberg

Jag som leker anonym. Igen. Suck!

2015-09-17 @ 19:09:02
URL: http://lamadjur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser ut som allergi mot tvättmedel eller sköljmedel. Jag hade så när jag var liten och även nu om jag använder något med parfym i. Det enda tvättmedlet jag tål är "ocean parfymfri" som säljs på Granngården.

Har för mig att du sedan tidigare har skrivit att du alltid tvättar nya kläder innan användning men annars är också det bra att göra.

Hoppas prickarna försvinner för han.

Svar: Jag har också tänkt på de med tvättmedel. Har haft samma de sista 10 åren och samma sköljmedel.
Känns konstigt att de helt plötsligt skulle vara de.
Livet på Marsvägen

2015-09-19 @ 10:25:22
Postat av: Anonym

Det håller jag med om, låter konstigt att de skulle komma nu men kan ju vara värt att pröva något annat och se om det blir någon skillnad. Hoppas de försvinner på han.

Svar: Hoppasjag med. Vem är du? Står anonym
Livet på Marsvägen

2015-09-20 @ 20:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0