Trivas

Tänk vilken skillnad de är att jobba på ett jobb där man trivs bra än att jobba där man känner att man bara måste dit bara för att. 

Jag trivs så bra i hemtjänsten i Östra Frölunda. Så när Theo nu fick feber blev jag lite deppig av att inte kunna åka in till jobbet. De känns som en hobby att jobba, hjälpa de äldre att klara vardagen. Som är en självklarhet för en annan. 
Och att ha kul med kollegorna är ju ett extra +


På de förra boendet jag jobbade på trivdes jag aldrig. ( Arödsdal i Ljungskile )De var jobbigt att gå till jobbet varje dag. Nu visste jag ju att jag var gravid när jag började där så jag skulle ju inte vara kvar så länge. Men ändå, att trivas är Av och O. 

Nu hoppas jag att Theo frisknar till fort och att de andra håller sig friska så att jag kan jobba nästa vecka åtminstonde. 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad härligt att du trivs så bra! Jag älskade också mitt förra jobb, och är superledsen att jag var tvungen att sluta.

2015-12-03 @ 19:11:04
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0