Läkarbesöket

Idag var de dags för läkarbesöket. Att öppna sig för en helt främmande människa som är läkare och ska vara kunnig på området är jobbigt. 
Jag visste inte vad jag skulle säga, eller hur. 
Jag ville ha hjälp, men visste inte vad för någon hjälp. 

Han ställde några frågor, jag svarade. Jag grät, i pressade situationer kommer tårarna. Något som vi kvinnor har i släkten. Min mormor och mamma är likadana. 

Han pratade om massa annat. 
Efter en stund fick jag göra en MADRS-S. 
Fylla i ett formulär ang mitt mående. Läkaren tittade igenom svaren. 

Jag fick 25 poäng 

Bedömning:
0-12 Ingen eller mycket lött depression 
13-19 Lätt depression
20-34 Måttlig depression 
35+ Svår depression 

Domen blev tabletter. Fick Mirtazapin utskrivet. 
Och Propavan för sömnen. 

Jag är lite rädd för tabletterna, men vet att dem kan hjälpa. 
Om 3 veckor ska vi ha kontakt igen och se om jag fått någon effekt av tabletterna. 

Nästa vecka ska jag även till samtalskontaten och se om de kan hjälpa. 

Jag hatar verkligen att må såhär. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra att ta emot hjälp...! Man måste nog upp till ett viss "nivå" för att orka ta tag i att må bättre.. Om du förstår hur jag menar😘

2015-04-17 @ 06:41:17
Postat av: Lisa Karlberg

Hoppas du mår bättre snart!
I min släkt gråter typ ingen... Förutom jag som bölar för ALLT!

2015-04-21 @ 20:54:50
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0