Ögon och BVC

I Fredags åkte Elias på ögoninflammation. Så planerna fick ändras så Bosse tog med honom från Borås.

Theo hade tid hos läkaren på ögonmottagningen. Han fick en antibiotika kur på 5 dagar och en ögon salva.
Så imorgon är sista dosen. Vaglarna har inte växt något mer, blivit en aningen bättre. 
Läkaren sa även att de finns samband med blåsor på kroppen och diabetes. 
Så socker prov skulle tas på Tisdag.  

Idag var vi till BVC igen. Elias fick följa med eftersom han inte vart helt 100 bra i ögat igår kväll. Imorgon kan han gå. 

Theo väger nu 7240g alltså 200g upp på 2 veckor vilket känns helt ok.
Han är även 66,8cm

Läkaren påpekade detta med vikten ( vilket jag var säker på att han skulle göra ) 
Men jag sa till honom att Theo är glad och pigg och att jag inte är orolig för de. 
Och han ligger på samma kurva i både vikt, längd och huvudomfång :-)

Och så kom vi till detta med maten. Hmm. Ja han vill ju inte ha mat. Gröten går ner om man har blåbärspuré på, fine. ( men varför just blåbär???? Jäklar vad de skvätter när han även försöker prata med de i munnen ) 
Ok, ett mål om dagen utbytt. 
Välling går bättre och bättre, ok 2 mål utbytta. Sen är resten ersättning ännu. 

Läkaren sa något som nästan fick mig att tappa hakan ( ok överdrift )
Han tyckte att jag skulle blanda i socker i maten för att få Theo att äta. Och när han börjat äta ta bort sockret. Va????? En läkare som tycker man ska ge ett barn på 6 mån socker. Lät helt sjukt enl mig. 
Nja, jag kör nog på truga metoden, känns inte alls bra att stoppa i honom rent socker.

Socker prov togs och låg på 5.1 så helt ok. 






Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Jag håller med dig. Inget socker i maten. Det får dom ju i sig tids nog. Inget man behöver ge för tidigt.
Tänk om det skulle få fel effekt, att han bara skulle vilja ha sötsaker och slutar helt med mat. Nä jag hade inte haft socker i!!
Kram

2014-07-01 @ 23:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0