Tankar

Åh jag blir så arg, ledsen, förbannad.

Elias vill helt plötsligt inte gå till förskolan. En dag kände jag var ok att han ville vara hemma. Kan vara mysigt. Men när han säger på kvällen att han inte vill till förskolan dagen efter heller frågade jag honom om varför.

Då berättar han att A och B ( skriver inga namn ) retar honom och han får inte vara med dem och leka. Han känner sig utanför. 
Han leker bara med C och D och dem är inte där varje dag som A och B. 

Jag blev arg och ledsen att få reda på detta. ( inte på Elias ). Tog upp de på förskolan och fröken skulle prata med A och B och hålla extra koll. 
Senare blev jag förbannad på situationen. Dem är 5 år, vissa 6 år. Ska de börja redan nu? Hur i h**vete ska de bli när dem blir äldre? 

Elias vill inte till förskolan och mår dåligt av de. Självklart har jag honom hemma. Tänker och tänker hur jag ska göra för att de ska bli så bra som möjligt. 
På något sätt måste han ju komma in i gruppen. Snart börjar skolan och dem kommer gå i samma klass. 

Han själv vill bara vara där när C är där. De innebär att han är hemma Tisdag och Torsdag. Han går då ner på 15 tim. Funderingarna kommer då till hur de kommer gå rutinmässigt. Han är ju så beroende av rutiner.

Hur jag än tänker och funderar blir inget bra. Gå varje dag så rutinerna fungerar och han mår dåligt av situationen på förskolan. Eller gå varannan dag, inga fungerande rutiner som på helgen som påverkar hela familjen men E känner sig lugnare. 

Åhhh varför kan inte barn bara vara snälla mot varandra? 
Jag vet att Elias inte är ängeln själv. Han kan också vara elak, men på någotvis gör han saker omedvetet. Han liksom menar inte de han gör. Vi går hos psykolog och utredningar för att ta reda på varför och även dem ser ju att han egentligen inte menar de han gör. 

Som förälder mår man skit när ens barn blir utstött. Jag vet själv hur de var som barn. Jag var mobbad från 3an till 6an. Jag vet hur jobbigt de var att gå till skolan och genomlida dagen. Jag vill inte att mitt barn ska genomlida de jag gjorde. Och framförallt inte redan i förskolan. 

Jag vet inte vad jag ska göra

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!
Nellie hade också en period på dagis när hon inte ville gå för att hon inte fick vara med och leka för ett av barnen. Men då hjälpte personalen henne under en tid att "komma in" i gruppen igen. Det är ju helt och hållet deras ansvar och dom är utbildade för att kunna göra detta.

2014-04-19 @ 01:32:01
URL: http://www.niefrida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0