Barnmottagningen

Idag begav vi oss till barnmottagningen med Theo. Jag var lite tidig, 1 timme men eftersom jag aldrig vart där innan ville jag vara säker på att hitta rätt.

Theo fick mat innan för att kunna hålla sig lugn, och världens duktigaste lille kille. 
Vi hade tid 10.30 men redan 10.15 fick vi komma in och göra ett EKG 


Sen fick vi vänta en stund innan läkaren kom. Då var de dags för ett ultraljud på hjärtat




Efter 30min tröttnade Theo på läkaren som aldrig blev klar så han somnade :-)

Läkaren satt helt tyst i 40min medan han kollade hjärtat. Vilket gjorde att jag blev mer orolig. Men förstår ju att han behövde koncentrera sig.

De visade sig att Theo har en förträngning mellan höger kammare och lung klaffen. 
Dem mätte trycket på förträngningen och de visade sig att de var lågt, vilket är bra. Så inga åtgärder krävdes utan vi ska tillbaka om 3 månader och göra om detta för att kolla så de inte blir värre.

En sån lättnad nu när man vet att de inte var något allvarligt. Theo somnade väldigt gott när vi kom hem




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0