Barnakuten

Idag åkte jag och Theo till barnakuten efter att vi lämnat dem andra på dagis. Dem visste att vi kunde bli sena. Vi var inne runt 9.

Först togs en vikt. 6100gr ( i Tisdags vägde  han 6250gr )
Tempen låg på 38.
Läkaren kom ganska fort och lyssnade på lungorna. De lät ok men han ville att Theo skulle inhalera adrenalin. Så först 2 gånger och sen lyssnade läkaren igen efter 1,5 tim. 



De var ingen skildnad. 
Avföringsprov togs och skickades på odling ( svaren kommer ev på måndag men dem hör bara av sig om de visar något )

En omgång till med adrenalin x2. Fortfarande utan bättring. Fick vänta länge på läkare 1tim 45min

Halsen såg bra ut. 
Så anledningen till att han inte äter ok kunde inte läkaren hitta. 
Han skulle ha i sig minst 700ml vätska. Får han inte i sig de med ersättningen ska de fyllas upp med vätskeersättning. 

Idag har han fått i sig 590ml men vätskeersättningen spottar han bara ut. 

Kom till dagis 15.15 och de hade gått bra. Elias var glad att han fick äta mellis där. 
Vi stannade ute när vi kom hem. Barnen åt glass ute på trappan. 17.30 gick vi in och fixade kvällsmat och gjorde natten för Leya. Liam och Elias la sig runt 19. 

Theo fick jag väcka kl 20. 

Nu sista matningen åt han allt ur flaskan 200ml
Då blir man så här glad


Nu ikväll tycker jag han verkar lite bättre. Men hostan har gått över från slemmig tjock hosta till skällig hosta. Vilket får mig att tänka på krupp. Och googlade lite och Theo har alla de symtomen som jag läste om. Vi får väl se vad som händer. 

Elias hade krupp som liten men lindrigt. Behövde aldrig åka in med honom

Nu tar vi natten efter en intensiv dag på sjukhuset. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0