Ångest

Idag har Theo haft de kämpigt. Feber under dagen, hård hosta som gör ont.
Han rynkar ihop ansiktet och blir stel vid varje hostning. Hes i gråten och sover oftare men kortare stunder.
Han har bajsat efter varje måltid, vilket är mycket för att vara han. 1-2 gånger om dagen brukar han ligga på och idag vart de 8 blöjor. De 2 sista nu ikväll har vart lite slemmiga och sista var de även blod i. 

Ringde 1177 för rådfrågning. Blev lite akut stressad med blodet. Men hon lugnade mig och sa att de vid enstaka "blodstänk" är ok men upprepar de sig så ska vi in direkt. 
Hon hörde hans hosta och ville att en läkare skulle lyssna på honom. 
Men inget akut just nu.

Theo har ju alltid vart kämpig med att få i maten. 30min att få i honom 150ml. 
Och idag har de tagit 20min att truga i honom 50ml vid varje måltid.

Så 1177 var orolig för uttorkning och jag skulle ge oftare. Men vafan han öppnar ju inte munnen om han får oftare än 3 timmar.  Men i natt får de bli att väcka honom för att erbjuda mat iaf. ( han har inte ätit på natten sen han var 5 veckor ) vatten gick inte stt få i honom, spydde upp direkt.

Blir han inte bättre under natten åker vi in till barnakuten efter lämning på dagis imorgon. Blir han sämre får vi åka in i natt. 

Har förberett de jag kan här hemma om vi behöver in i natt, annars är de ju bättre inför morgondagen :-)

Mammas lille kämpe, nu lägger vi oss och försöker sova ett par timmar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Uch då, hoppas han är piggare idag! Kram

2014-04-03 @ 05:46:17
URL: http://hannabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0