Vändning

En sån dag. Känner inte att jag vill göra om den iaf. 
Kom in vid 9.10 och fick gör ett ul. Bebisen hade inte vänt sig. Sen gjorde även läkaren ett ul. 
Jag fick sitta med en ctg övervakning. Allt såg bra ut. 


Sen kom jag in på ett förlossningsrum, dem satte nål i armen och tog blodprov. Skulle ha den där utifall dem behövde ge medicin under vändningen. 




Ännu ett ul gjordes för att läkaren skulle lokalisera HUR honnskulle vända. Enl hennes bedömning kunde de bli lite trixit med tanke på hur bebis låg. 
Men de gick på första försöket. 

Ont gjorde de. Men den värsta smärtan var ryggen och fogarna. Jävlar vad ont de gjorde. Själva vändningen gjorde inye ont, bara obehaglig. 
Sen gjordes ett till ul för att säkerställa att huvudet var neråt. 
Sen var de en evig väntan på att en ctg kurva till skulle göras. 

Och eftersom jag är Rh- så fick jag en K-spruta. Och DEN var inte smärtfri. Haha. 
Fick även med mig ett recept på Citodon för foglossnings värken. Ang igångsättning fick jag tid för bedömning. Men får byta den tiden då B är i Örnsköldsvik den veckan. Veckan efter är de lättare. 

Fick avbokat barnmorskan i svenljunga imorgon med. Känns löjligt att åka dit när dem gjort så mycket kontroller idag. Och av de blodprovet dem tog idag skulle dem skicka för imunisering så behöver dem inte ta de igen. 

Skönt när saker löser sig till de böttre. 

Idag är jag helt slut. Mycket spänningar. Så jag lägger mig nog samtidigt som barnen ikväll tror jag. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch vilken jobbig dag! Men skönt att det gick bra med vändningen!

2013-11-26 @ 18:34:54
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0