Ullared

Shit så lång kö de var för att komma in när dem öppnade. Gick och gick och gick. 
Men kom in snabbt ändå och där inne skingrar sig ju folket så de var inte så farligt. 
Vid 11 hade vi fyllt en vagn så mycket de gick ( skötväska och min och Leyas vinterjacka tog ju lite plats med. )

Men hade lite för mycket kvar för att kunna bära med de sista. Leya skötte sig så bra. ( sele i vagnen är dock ett måste ) bara på slutet som hon nådde allt och var uttråkad så hon kastade ut saker ur vagnen. 
Så vi gick ut och lastade in i bilen och passade på att äta lunch. 

Sen gick vi in igen och köpte de sista. Hoppas att vi inte missat något. Vagnen blev full ännu en gång men med otympliga saker. Förvaringsbackar, ny kaffebryggare osv. 

Jag som hade glömt lämna Leyas vagn hemma fick lite problem med att packa bilen. Men fick stuva på golvet inne i bilen ( bra att ha stor bil ). 

Allt gick bra, över förväntan måste jag säga. På slutet hade jag bra ont, men de var skönt att sätta sig i bilen. 

5700kr fattigare. Visst, men har fått köpt de sista till bebisen nu, åkpåse till bilstolen för bebisen, babysitter, spjälskydd osv. Våtservetter i mängder, kläder inför jul och mer kläder åt Elias. Nu hoppas jag att han klarar sig i klädväg ett tag frammåt. 

Massa förbrukningsvaror. Shampo, balsam, tvål, deo, spray, maskindiskmedel, tvättmedel, sköljmedel, rengöringsmedel osv osv. Nu klarar vi oss ett par månader på detta iaf. När man ändå är på Gekås är de lika bra att köpa på sig sådant. Så slipper jag förhoppningsvis köpa sånt på Ica. 

Julklappar är nu klara ( hoppas jag ) nu ska dem slås in och läggas i säcken. 
Men sånt får jag göra när barnen sover för natten. 

Nu är jag hemma och barnen har vilat middag. Och jag fått vila en stund med. Dags för resten av dagen att fixa lite i hemmet. 




Kommentarer
Postat av: Lisa

Älskar Ullared! Modigt av dig att ta med Leya. Sienna hade fått panik redan under bilresan dit!

2013-11-29 @ 19:28:28
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0